افتتاح طرح توسعه واحد اتوکسیلات پتروشیمی شازند

تجریشی در جریان بازدید از مجتمع پتروشیمی شازند: نقش شرکت های مهمی نظیر پتروشیمی شازند در اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛طرح توسعه واحد اتوکسیلات پتروشیمی شازند با حضور “تجریشی” مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، به صورت رسمی افتتاح شد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به اتفاق هیات همراه، هجدهم تیرماه در سفری یکروزه به استان مرکزی با حضور در شرکت پتروشیمی شازند، ضمن دیدار و گفتگو با مدیرعامل و مدیران و بازدید از واحدهای تولیدی این شرکت، طرح توسعه واحد اتوکسیلات پتروشیمی شازند را به صورت رسمی افتتاح نمود.
مدیران و همکاران پتروشیمی شازند، سربازان جبهه خط تولید هستند
در ابتدای این بازدید و در جلسه صبحگاهی شرکت پتروشیمی شازند، مدیرعامل پتروشیمی شازند ضمن اظهار خرسندی از حضور مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی گفت: مدیران و همکاران شرکت پتروشیمی شازند، سربازان جبهه خط تولید هستند که با توانمندی و تخصص خود آمادگی لازم را برای انجام اقدامات بزرگ و ارزشمندی در شرکت و در سطح کشور دارند.
ولدخانی تصریح کرد: یکی از رسالت های اصلی این شرکت تربیت نیروی انسانی متخصص بوده است؛ که به لطف پروردگار، اکثر شرکت های پتروشیمی کشور از توانمندی و تخصص این نیروها بهره مند می باشند.
پتروشیمی شازند به دلیل تولید برخی محصولات استراتژیک به صورت ویژه در لیست تحریم ها قرار دارد
وی با اشاره به فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه بین المللی علیه کشور ایران گفت: شرکت پتروشیمی شازند به دلیل تولید برخی از محصولات استراتژیک در کشور به صورت ویژه ای از سوی کشورهای غربی در لیست تحریم ها قرار دارد.
وی افزود: این شرکت قریب به سه دهه به تولید انواع محصولات پلیمری و شیمیایی پرداخت و تکنولوژی و تجهیزات آن بیشتر از کشورهای آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی است و اداره مجموعه ای با این حجم از فعالیت و تنوع تولید، نیازمند وجود پتانسیل و توانمندی و انسجام خاصی است که به لطف پروردگار، شاهد موفقیت ها و دستاوردهای مهمی از سوی مجموعه پتروشیمی شازند در سطح کشور هستیم.
ولدخانی تاکید کرد: این موفقیت ها و دستاوردها، حاصل تلاش شبانه روزی، خودباوری و توانمندی مدیران و پرسنل این شرکت بزرگ می باشد.
در اورهال‌تاریخی سال گذشته پتروشیمی شازند، کارشناسان با دانش بومی و تخصص خود موفق به تعمیرات اساسی بدون حضور شرکت ها و کارشناسان خارجی شدند
مدیرعامل پتروشیمی شازند با اشاره به تاکید رهبری بر جهش تولید اظهار کرد: در سال جاری یکی از اهداف بسیار مهم این شرکت ساخت قطعات و تجهیزات با توانمندی داخلی و به ارزش ۵ میلیون یورو است که بدین منظور واحدی به نام ساخت و خودکفایی از سال گذشته در این شرکت تاسیس شد و در تعمیرات اساسی (اورهال) تاریخی سال گذشته پتروشیمی شازند، کارشناسان شرکت با دانش بومی و تخصص خود موفق به تعمیرات اساسی بدون حضور شرکت ها و کارشناسان خارجی شدند و در عمل شعار “ما می توانیم” را به منصه ظهور رساندند.
از اقدامات ماندگار در اورهال مجتمع، ایجاد خط هیدروژن بین پتروشیمی و پالایشگاه شازند برای حفظ واحدها در مدار تولید بود
وی افزود: از دیگر اقدامات ماندگار در اورهال این مجتمع، ایجاد خط هیدروژن بین این شرکت و پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند بود که با ایجاد این خط، برای اولین بار در زمان تعمیرات اساسی برخی از واحدهای مجتمع در مدار تولید بودند؛همچنین در زمان اورهال بسیاری از قطعات و تجهیزاتی که سالیان متمادی تعمیر نشده بودند، تعمیر و نقشه های فنی آنها تهیه گردید تا در تعمیرات اساسی سال های آینده مشکلی در این خصوص ایجاد نگردد.
وی ادامه داد: با توجه به گستردگی و حجم بالای کارهای تعمیراتی در اورهال سال گذشته، هزینه کلی تعمیرات اساسی این دوره نسبت به دوره های گذشته کاهش یافته که این، نشان از توانمندی و مدیریت صحیح در بخش های مختلف مجموعه پتروشیمی شازند دارد.
روزانه قریب به ۱۰۰ کامیون، خوراک مورد نیاز مجتمع را بالغ بر ۳هزار تن از سراسر کشور به این مجتمع وارد می کنند
ولدخانی افزود: در سال گذشته علاوه بر تشدید تحریم های بین المللی، برخی از موانع و مشکلات داخلی مانند اعتصابات رانندگان کامیون، باعث ایجاد وقفه در حمل محصولات تولیدی این شرکت شد؛ این در حالی است که روزانه قریب به ۱۰۰ کامیون، خوراک مورد نیاز مجتمع را بالغ بر ۳هزار تن از سراسر کشور به این مجتمع وارد می کنند؛ با این وجود در سال گذشته با پیگیری و اقدامات موثر توانستیم حدود ۷۰ درصد از خوراک مجتمع را از طریق خط لوله و از مبادی مختلف تامین نماییم.
تامین خوراک پتروشیمی، اولویت بعدی پالایشگاه ها است که گاها مشکل آفرین است
ولدخانی ادامه داد: در حال حاضر اولویت اصلی شرکت های پالایشگاهی کشور، تولید بنزین است و در اولویت بعدی این شرکت ها خوراک مجتمع پتروشیمی شازند را تامین می نمایند که این موضوع در پاره ای از مواقع مشکلاتی را در تامین به موقع خوراک برای شرکت پتروشیمی ایجاد نموده است.
ثبت رکورد فروش پتروشیمی شازند در سال ۹۸ با بیش از ۶۷ هزار میلیارد ریال
وی خاطر نشان ساخت: در سنوات گذشته با توجه به شرایط ارزی کشور، خوراک شرکت از کشور عراق و با کیفیت بسیار خوب و با قیمت مناسب تامین می شد؛ چراکه برای پتروشیمی شازند در مقایسه با شرکت های پتروشیمی دیگر شرایط تامین خوراک گاز متفاوت است و قیمت تمام شده محصولات تولیدی ، تابع قیمت خوراک نفتا و قیمت جهانی نفت است؛ این در حالی است که طی سالیان گذشته قیمت خوراک گاز در سایر شرکت های پتروشیمی تغییر نیافته است، اما با تلاش و پیگیری های مداوم همکاران خصوصاً در معاونت بازرگانی، فروش شرکت پتروشیمی شازند در سال ۹۸ بیش از ۶۷ هزار میلیارد ریال بوده است و رکورد جدیدی از فروش به ثبت رسیده است.
ولدخانی گفت: پیگیری های متعددی در ارتباط با قیمت خوراک دریافتی از مراجع مختلفی چون وزارت نفت و مجلس شورای اسلامی صورت پذیرفته است.
در شرایط کرونا،برای اولین بار صادرات محصولات تولیدی شرکت از طریق حمل ریلی انجام گرفت
مدیرعامل پتروشیمی شازند در خصوص فروش شرکت در شرایط گسترش ویروس کرونا به این نکته اشاره کرد که با توجه به بسته شدن مرزهای کشور، امکان صادرات محصولات از طریق حمل و نقل زمینی میسر نبود؛ که خوشبختانه برای اولین بار صادرات محصولات تولیدی این شرکت از طریق حمل ریلی انجام گرفت.
پتروشیمی شازند با ۲۳ واحد تولیدی و فرآیندی به عنوان متنوع ترین تولید کننده محصولات پتروشیمی در کشور شناخته می شود
وی با اشاره به نوع و حجم فعالیت های پتروشیمی شازند عنوان داشت: این شرکت با ۲۳ واحد تولیدی و فرآیندی به عنوان متنوع ترین تولید کننده محصولات پتروشیمی در کشور شناخته می شود و برخی از محصولات تولیدی آن منحصر به فرد و برای مصرف کشور حیاتی است.
یکی از کاتالیست های مورد نیاز در واحدهای تولیدی مجتمع، کاتالیست واحد اتوکسیلات است
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به تامین به موقع کاتالیست ها در شرکت های پتروشیمی به عنوان نیاز حیاتی اشاره کرد و گفت: یکی از کاتالیست های مورد نیاز در واحدهای تولیدی این مجتمع، کاتالیست واحد اتوکسیلات است که با قیمت حدود ۱۲، ۱۳ میلیون دلار از طریق کشور چین تامین می شد.
وی افزود: با توجه به افزایش ۵۰ درصدی قیمت ساخت این کاتالیست، مذاکرات با یکی از شرکت های داخلی به منظور همکاری مشترک جهت ساخت داخلی کاتالیست واحد اتوکسیلات در حال پیگیری است؛ ضمن این که در خصوص ساخت دیگر کاتالیست ها، مطالعات و تحقیقات بسیار خوبی در کشور صورت گرفته و پتروشیمی شازند آماده همکاری با سایر شرکت های داخلی در زمینه بومی سازی کاتالیست ها می باشد.
ولدخانی افزود: در زمینه گریدهای پلیمری نیز اقدامات بسیار ارزنده ای در این شرکت عملیاتی شده است.
ساخت گرید و مواد اولیه مورد نیاز در تولید سرنگ و سرم در پتروشیمی شازند
وی ادامه داد: یکی از این اقدامات، ساخت گرید و مواد اولیه مورد نیاز در تولید سرنگ و سرم است که پیش از این از شرکت های خارجی نظیر هیوسانگ کره جنوبی وارد کشور می شد که خوشبختانه با اجرای پروژه های تحقیقاتی متعدد، این گرید در کشور و در شرکت پتروشیمی شازند ساخته و با پیگیری های وزیر بهداشت و در راستای مسئولیت های اجتماعی و کمک به بهداشت و درمان کشور، خط تولید این نوع گرید تا چند روز آینده مجدداً در مدار تولید قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل پتروشیمی شازند گفت: از دیگر اقدامات موثر در بخش پلیمری مجتمع پتروشیمی شازند، ساخت محصول PE 100 در دو نوع نچرال و بِلَک می باشد و این محصول در تولید لوله های آبرسانی و انتقال گاز کاربرد فراوانی دارد که خوشبختانه با کربن بلک موجود در انبارهای مجتمع به ارزش ریالی ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیارد ریال، این محصول در این شرکت تولید و ضمن دریافت تاییدیه های لازم، به عنوان برگ برنده ای در سبد محصولات این مجتمع صنعتی در بازارهای داخلی و صادراتی شناخته می شود.
استحصال محصول از برخی ضایعات موجود در شرکت که در صنایع سیمان کاربرد فراوانی دارد
مدیرعامل پتروشیمی شازند در ارتباط با فعالیت دیگر واحدهای این شرکت گفت: در بخش فروش، اقدامات متعددی در زمینه بازاریابی و فروش محصولات صورت پذیرفته که می توان از ایجاد بازارهای جدید در ۱۳ کشور در منطقه آسیای میانه، همکاری با شرکت های تولید سیمان کشور به منظور استحصال محصول از برخی از ضایعات موجود در این شرکت که در صنایع سیمان کاربرد فراوانی دارد، نام برد.
نصب راکتور واحد اتوکسیلات و دسترسی پتروشیمی شازند به تکنولوژی ساخت آن در حال پیگیری است
وی افزود: همچنین در واحد پژوهش و فناوری، محققین و پژوهشگران این واحد با اصلاح روند موجود به دنبال اجرای پروژه های تحقیقاتی متنوع برای تولید محصول و گریدهای جدید می باشند. در بخش پروژه ها نیز حدود ۱۲ پروژه در حال پیگیری است که نتایج تاثیرگذاری در تولیدات شرکت خواهد داشت که از این پروژه ها می توان به نصب راکتور واحد اتوکسیلات و دسترسی پتروشیمی شازند به تکنولوژی ساخت آن، همکاری با شرکت ماشین سازی اراک جهت ساخت ۲ مخزن کروی به منظور افزایش ظرفیت ذخایر مجتمع، پیگیری و انتخاب پیمانکار در اجرای پروژه آب و پساب به ارزش ۱۲ میلیون دلار و راه اندازی پروژه جمع آوری بخارات هیدروکربنی (VRU) بدون حضور مجری ایتالیایی این پروژه اشاره نمود.
ولدخانی از تلاش های همکاران حوزه معاونت مالی و ارتباط و مناسبات کاری مطلوب آنان با حسابرسان شرکت و سازمان حسابرسی کشور تقدیر کرد.
طرح مدیریت دانش با هدف جانشین پروری و پرورش نیروی انسانی ماهر و متخصص در شرکت اجرایی شده است
وی افزود: برای اولین بار در این شرکت به منظور بهره مندی از دانش و تجارب ارزنده مدیران و کارشناسانی که در آستانه بازنشستگی هستند، طرحی با عنوان مدیریت دانش، اجرایی گردیده که هدف از این طرح، جانشین پروری و پرورش نیروی انسانی ماهر و متخصص می باشد.
حدود یک هزارنفر نیروی انسانی جدید جذب شرکت شده اند
وی یادآور شد: با برگزاری آزمون های استخدامی مختلف ظرف سه سال گذشته، حدود یک هزارنفر نیروی انسانی جدید جذب شرکت شده اند که این مهم به کاهش نرخ بیکاری در منطقه و استان کمک شایانی نموده و در سنوات مختلف نیز از افراد دیگری به صورت روزمزد و پیمانکاری در شرکت استفاده شده است.
در سال ۹۸ بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال کالا و خدمات از استان توسط پتروشیمی شازند خریداری شده است
مدیرعامل پتروشیمی شازند اظهار داشت: اقتصاد شرکت پتروشیمی شازند تاثیر بسیار زیادی در اقتصاد استان مرکزی دارد و در سال ۹۸ بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال کالا و خدمات از استان خریداری شده است.
پتروشیمی شازند همواره در زمینه مسئولیت های اجتماعی پیشگام بوده است
ولدخانی عنوان کرد: این مجتمع همواره در زمینه مسئولیت های اجتماعی پیشگام بوده و بخش های مختلف کمک ها و مساعدت هایی را در دستور کار خود داشته است که حمایت های مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در این زمینه قابل تقدیر است.
خواستار حمایت بیشتر از پتروشیمی در سطح صنایع پایین دستی هستیم
مدیرعامل پتروشیمی شازند در بخش پایانی اظهارات خود ضمن تقدیر از حمایت ها، همکاری و مساعدت های مدیران شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به ویژه مدیرعامل گروه “دکتر تجریشی” خواستار حمایت بیشتر از پتروشیمی در سطح صنایع پایین دستی شد.
با توجه به تاکید رهبری،تمرکز اصلی کشور، توجه به مقوله تولید است
در ادامه، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در سخنانی ضمن تقدیر از جهادگران عرصه تولید در پتروشیمی شازند بیان داشت: در سال های اخیر شرایط تولید، با مشکلات فراوانی مواجه بوده است و سال جاری از سوی مقام رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری گردیده است که تمرکز اصلی کشور در حال حاضر توجه به مقوله تولید می باشد.
در حال حاضر شاهد یک جنگ تمام عیار اقتصادی از سوی دشمنان کشور هستیم که در تاریخ بی سابقه است
تجریشی افزود: کشورهای غربی پس از جنگ جهانی دوم به دنبال ایجاد جنگ اقتصادی با دیگر کشورها بوده اند و طبق آمار و گزارش ها، در حال حاضر شاهد یک جنگ تمام عیار اقتصادی از سوی دشمنان کشور هستیم که در تاریخ بی سابقه است.
وی افزود: با توجه به چالش های پیش روی کشور، نقش شرکت های مهمی نظیر پتروشیمی شازند در اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت است و مدیران و همکاران این شرکت در رده های مختلف با توجه به تورم، فشارهای اقتصادی و سایر مشکلات اقتصادی، با انگیزه و تلاش خستگی ناپذیر در خدمت تولید و رونق اقتصادی کشور هستند.
در پتروشیمی شازند شاهد تولید محصولات صادرات محور هستیم
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی گفت: علی رغم اهمیت موضوع تولید، بعضی از تولیدات با وجود برخی از ویژگی ها از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند، که در شرایط فعلی یکی از این ویژگی های مهم، توجه به موضوع ارز می باشد که یک موضوع کاملاً ملی است و دشمنان به دنبال ایجاد فشار و محدودیت در این بخش هستند که خوشبختانه در شرکت پتروشیمی شازند با تلاش پرسنل سخت کوش این مجموعه شاهد تولید محصولات صادرات محور هستیم و در زنجیره تولیدات این شرکت، از تهیه مواد اولیه، تعمیر و نگهداری تجهیزات، فروش و ورود ارز به کشور با محدودیت های بسیاری مواجه بوده، که با خلاقیت فردی و تلاش جمعی می توان بر این موانع و محدودیت ها فائق آمد.
پتروشیمی شازند با اهمیت دادن به موضوع صادرات و ارزآوری به دنبال حل بخشی از مشکلات کشور است
تجریشی با تقدیر ویژه از مدیرعامل پتروشیمی شازند عنوان داشت: خوشبختانه وی نتایج تلاش ها، اقدامات و دستاوردهای پتروشیمی شازند را به خوبی در جلسات مختلف در بین مسئولان کشوری منعکس کرده است و نشان داده که پتروشیمی شازند با وجود تمام چالش ها، مشکلات و موانع موجود، با اهمیت دادن به موضوع صادرات و ارزآوری به دنبال حل بخشی از مشکلات کشور است.
به دنبال ایجاد مدیریت ارزی در مجموعه گروه توسعه ملی هستیم
وی افزود: با رایزنی و مذاکره با مسئولان بانک مرکزی به دنبال ایجاد مدیریت ارزی در مجموعه گروه توسعه ملی هستیم که با این اقدام، امکان مدیریت درآمدهای ارزی گروه از طریق شرکت ها و هلدینگ های زیرمجموعه فراهم خواهد شد.
بار اصلی تحقیق و توسعه صنعت پتروشیمی کشور بر دوش مجموعه پتروشیمی شازند است
تجریشی به اهمیت جایگاه شرکت پتروشیمی شازند در کشور اشاره نمود و یادآور شد: در جغرافیای صنعت پتروشیمی کشور، پتروشیمی شازند به عنوان یک شرکت خلاق، نوآور در زمینه تحقیق و توسعه این صنعت شناخته می شود و سبد متنوع محصولات تولیدی این شرکت مصداق آن است که این تنوع در دیگر شرکت های پتروشیمی کشور مشاهده نمی شود و بار اصلی تحقیق و توسعه صنعت پتروشیمی کشور بر دوش مجموعه پتروشیمی شازند است.
مهمترین نقش پتروشیمی در استان،نقش امنیتی آن در تامین معاش بیش از ۳هزار خانوار است
وی با اشاره به نقش مهم پتروشیمی شازند در بخش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی خاطر نشان ساخت: مهمترین نقش این شرکت در استان،نقش امنیتی آن است. با توجه به اینکه بیش از ۳ هزار نفر در این شرکت مشغول به فعالیت هستند،نقش پتروشیمی شازند در تامین معاش خانواده های کارکنان بسیار حائز اهمیت می باشد.
یک سوم سبد سهام (پرتفوی) گروه را پتروشیمی شازند تشکیل می دهد و از توان درآمدزایی بالایی برخوردار است
تجریشی ادامه داد: این شرکت در مجموعه گروه توسعه ملی نیز حائر اهمیت ویژه ای است به طوری که یک سوم سبد سهام (پرتفوی) گروه را شرکت پتروشیمی شازند تشکیل می دهد و از توان درآمدزایی بالایی برخوردار است.
تقسیم سود ۱۳۷۰ شاراک نشان از اعتماد به نفس و توانمندی مدیران مجموعه در بخش های مختلف است
مدیرعامل گروه توسعه ملی به برگزاری موفقیت آمیز مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی شازند اشاره داشته و عنوان کرد: تقسیم سود ۱۳۷۰ شاراک نشان از اعتماد به نفس و توانمندی مدیران مجموعه در بخش های مختلف شرکت است.
در شرایط سخت تحریم، توجه به ساخت داخل یکی از بایدهای اساسی در فعالیت ها و برنامه ریزی های شرکت است
وی با اشاره به تاکید مدیرعامل پتروشیمی شازند مبنی بر توجه به ساخت داخل اظهار داشت: اقدامات بسیار ارزشمندی در زمینه تعمیرات اساسی، ساخت قطعات و تجهیزات و کاتالیست ها در شرکت پتروشیمی شازند صورت پذیرفته که در شرایط سخت تحریم، توجه به ساخت داخل یکی از بایدهای اساسی در فعالیت ها و برنامه ریزی های این شرکت است و عملکرد شرکت های پتروشیمی در اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
تولید و توزیع محلول ضدعفونی کننده در مراکز بهداشتی از اقدامات موثر و ارزشمند پتروشیمی شازند در عمل به مسئولیت های اجتماعی است
تجریشی با تقدیر از توجه پتروشیمی شازند به موضوع مسئولیت های اجتماعی بیان داشت: توجه و مسئولیت پذیری این شرکت در حفاظت محیط زیست، اجرای پروژه آب و پساب به منظور صرفه جویی در مصرف آب و ایجاد تولید پایدار، تولید و توزیع محلول ضدعفونی کننده در مراکز بهداشتی و درمانی در زمان شیوع ویروس کرونا،کمک های نقدی در جهت اقدامات پیشگیرانه این ویروس، تولید گرید مورد نیاز در تولید ماده اولیه لباس های یکبار مصرف بیمارستانی و پروژه های در دست اقدام، بخشی از اقدامات موثر و ارزشمند این شرکت در عمل به مسئولیت های اجتماعی است.
مدیرعامل گروه توسعه ملی در پایان سخنان خود یادآور شد: مذاکرات سازنده‌ای با بانک ملی، وزارت اقتصاد و نهاد ریاست جمهوری انجام شده است تا اجازه اجرای پروژه‌های توسعه‌ای شرکت‌های زیرمجموعه داده شود.
افتخار است که اعلام کنیم پتروشیمی شازند، صادر کننده مدیران توانمند صنعت پتروشیمی کشور است
در ادامه، “باباگل زاده” معاونت امور شرکت های گروه توسعه ملی در سخنانی کوتاه، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع قهرمانان تولید موفق آمیز مجمع پتروشیمی شازند گفت: هدف از حضور عالی ترین مقام و جمعی از مدیران ارشد صاحب سهام عمده در شرکت پتروشیمی شازند، قدردانی از تلاش های مدیران و پرسنل این شرکت می باشد و برای مجموعه گروه توسعه ملی موجب افتخار است که اعلام کند پتروشیمی شازند صادر کننده مدیران توانمند صنعت پتروشیمی کشور است.
تحریم ها،استقلال کشور و تکیه بر توان داخل را به همراه داشت
وی افزود: تحریم های ظالمانه با وجود ایجاد مشکلات متعدد، برکاتی نیز برای کشور به ارمغان آورده که یکی از این برکات، استقلال کشور و تکیه بر توان داخلی است.
پتروشیمی شازند در اورهال تاریخی خود در برابر سد تحریم ها ایستادگی کرد
بابا گل زاده اظهار داشت: مجموعه پتروشیمی شازند در اورهال تاریخی خود و در خدمت رسانی در حوزه سلامت، این مهم را به منصه ظهور گذاشته و همچنین با عزت و خود باوری در برابر سد تحریم ها، ایستادگی کرد و موفقیت های ارزشمندی را کسب نموده است.
پس از اتمام نشست، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و هیات همراه، از بخش های مختلف مجتمع پتروشیمی شازند بازدید به عمل آوردند و از نزدیک با برخی از متخصصان، توانمندی ها و تجهیزات شرکت آشنا شدند و پروژه طرح توسعه واحد اتوکسیلات ناحیه ۳ مجتمع پتروشیمی شازند به صورت رسمی افتتاح گردید.
در آیین افتتاحیه طرح توسعه اتوکسیلات، مسئولان مربوطه، گزارش مبسوطی از روند اجرایی پروژه که به دست توانمند متخصصان شرکت پتروشیمی شازند طراحی و عملیاتی گردیده برای مدیرعامل گروه توسعه ملی ارائه نمودند.
خودباوری، اعتماد به نفس و تلاش جهادی مدیران و دست اندرکار پتروشیمی شازند قابل تقدیر است
در حاشیه این بازدید، دکتر تجریشی از خودباوری، اعتماد به نفس و تلاش جهادی مدیران و همکاران دست اندرکار در این پروژه تقدیر و تشکر کرد.
سپس مدیرعامل گروه توسعه ملی از واحدهای الفین، پژوهش و فناوری، ساخت و خودکفایی، کارگاه مرکزی، آزمایشگاه مرکزی و همچنین از پروژه های جمع آوری
بخارات هیدروکربنی (VRU) و ساخت مخازن کروی شرکت نیز بازدید بعمل آورده و در جریان فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در این بخش ها قرار گرفت.

https://ipna.news/151414کپی شد!