بیمارستان‌ نفت بندرماهشهر درگیر کشاکش دوقطبی خصوصی و دولتی

 

با وجود فشار بر خصوصی سازی و مقاومت کارکنان بیمارستان با این اقدام، شرایط پیچیده ای پیش روی آینده بیمارستان نفت بندر ماهشهر قرار گرفته است.

 

کارمندان، پزشکان و سایر نیروهای بیمارستان نفت بندرماهشهر روز شنبه ۱۳۹۹/۲/۲۰ بدون قطع خدمات به بیماران، در محل بیمارستان به نشانه اعتراض تجمع کردند.

اعتراض کارکنان بیمارستان به عدم رعایت رای دیوان عدالت اداری، درباره لغو خصوصی سازی بیمارستان نفت بندرماهشهر و همچنین عزل رئیس قانونی بیمارستان و منصوب کردن شخص دیگر توسط شرکت طب و صنعت پتروشیمی ماهشهر بوده است.

امیرپور رئیس بیمارستان نفت بندرماهشهر در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری ایپنا گفت: پس از عزل بنده از سوی مدیرعامل شرکت طب و صنعت پتروشیمی ماهشهر، دادستان محترم شهرستان در تماس تلفنی به بنده اعلام‌کرد، این حکم با توجه به رای دیوان عدالت اداری هیچگونه وجاهت قانونی ندارد و شما به عنوان رئیس بیمارستان موظفید همچنان به کار خود ادامه دهید.

وی اشاره کرد: در این راستا حبیب آقاجری نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم نیز حمایت خود را از رای دیوان عدالت اداری و لغو خصوصی سازی بیمارستان نفت ماهشهر اعلام کرد.

لازم به ذکر است: در پی شکایت کارکنان بیمارستان، دیوان عدالت اداری هرگونه اقدام جهت خصوصی سازی بیمارستان نفت بندر ماهشهر را لغو و برای متخلفان از این رای جرایم متعددی ابلاغ نموده است.

در اقدامی عجیب و فوری مدیرعامل شرکت طب و صنعت که واحد پشتیبانی بیمارستان را بر عهده داشته، طی حکمی دکتر امیرپور ریاست بیمارستان را عزل و دکتر عطایی را جایگزین نموده است.
دکتر عطایی در کمتر از ۲۴ ساعت استعفای خود را از این سمت اعلام می نماید.

محسن بیرانوند فرماندار شهرستان بندر ماهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایپنا اعلام‌کرد: با توجه به شرایط حاد کرونا در منطقه، این اقدام متوقف و دکتر امیرپور به ریاست بیمارستان بازگشته است.
برای ما ارتقا سطح سلامت جامعه، منافع مردم و کارکنان بیمارستان در اولویت خواهد بود.

در پی اعتراض کارکنان بیمارستان، بیت مقام معظم رهبری نیز به این موضوع ورود کرده است.
از سوی بیت رهبری نامه ای با مضمون “هرگونه اتخاذ تصمیم باید به گونه ای باشد که مردم منطقه متضرر نگردند” به مسئولین امر به عنوان خط مش ابلاغ گردیده است.

یکی از پزشکان بیمارستان در مورد خصوصی سازی به خبرنگار خبرگزاری ایپنا اینگونه توضیح داد: با توجه به کمبود مراکز درمانی دولتی کافی در شهرستان بندر ماهشهر و شهرهای همجوار، خصوصی سازی این مجموعه به وضوح باعث افزایش هزینه های درمان برای مردم منطقه می شود.

وی دغدغه های پزشکان و کارکنان بیمارستان را اینگونه تشریح کرد: ما نیروهای خط مقدم‌ مبارزه با کرونا در منطقه بوده ایم و همه پزشکان و پرستاران و سایر کارکنان این‌ مجموعه سعی در ارائه بهترین خدمات در این اوضاع خطرناک به مردم را دارند.
شنیده های ما از این حکایت دارد که نیروهای قراردادی این مجموعه باید به اجبار، قراردادی جدید با شرکت طب و صنعت منعقد کنند در غیر اینصورت تبعاتی برای آن ها در پی خواهد داشت.
تمام نیروها از جمله رسمی و پیمانکاری نیز نسبت به این موضوع بسیار ناراضی هستند.

این پزشک متخصص گفت: شرکت طب و صنعت تا کنون مجوزی از وزارت بهداشت و درمان مبنی بر اجازه بهره برداری و مدیریت یک مجموعه درمانی را ارائه نکرده و تا کنون به عنوان واحد پشتیبان در بیمارستان به خدمت مشغول بوده است.

لازم به ذکر است: دکتر سمیع مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان‌ نفت و سیامک شهنی مدیرعامل شرکت طب و صنعت پتروشیمی ماهشهر، حاضر به انجام مصاحبه ای هرچند کوتاه و تلفنی با خبرنگار خبرگزاری ایپنا نشدند.

https://ipna.news/149891کپی شد!