نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی:

عملیات اجرای پروژه بزرگ پتروشیمی گلستان به زودی آغاز خواهد شد

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری همه‌جانبه مسئولان و نمایندگان استان موانع پیش روی پتروشیمی گلستان برداشته شد و با انتخاب پیمانکار به زودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی‌ ایران (ایپنا)،رمضانعلی سنگدوینی با بیان اینکه اجرایی شدن پروژه پتروشیمی در استان آرزوی دیرینه مردم استان است، اظهار کرد: بهره‌برداری از پروژه پتروشیمی در گلستان اشتغال پایدار برای جوانان استان به همراه خواهد داشت.

وی با بیان این نکته که بعد از حدود ۱۸ سال، پروژه پتروشیمی گلستان تعیین تکلیف شد، افزود: با پیگیری همه‌جانبه مسئولان و نمایندگان استان موانع پیش روی این پروژه برداشته شد و با انتخاب پیمانکار به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

به گفته سنگدوینی، سرمایه‌گذاری روی پروژه پتروشیمی گلستان ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود که این موضوع باعث رونق اقتصادی استان خواهد شد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع پروژه پتروشیمی ۹۰ هزار سهام‌دار داشته است، یادآوری کرد: با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده، این پروژه دوباره زنده شد، با توجه به قول وزیر وقت باید عملیات اجرایی این طرح در ۳۶ ماه آینده پایان پیدا کند.

وی ادامه داد: با سرمایه‌گذاری بر پروژه پتروشیمی گلستان بسیاری از معضلات اقتصادی استان رفع و برای تعداد زیادی از جوانان استان شغل ایجاد خواهد شد.

پیش‌بینی دقیق از تولید محصولات کشاورزی
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باقیمانده مطالبات گندم‌کاران با پیگیری‌ها از محل صندوق توسعه ملی تأمین شد، بیان کرد: پرداخت مطالبات گندم‌کاران از محل صندوق ملی به واسطه مساعدت مقام معظم رهبری بوده است.

وی با اشاره به تولید یک میلیون ۱۱۰ هزار تن گندم در گلستان، تصریح کرد: تاکنون حدود ۹۵ درصد مطالبات گندم‌کاران استان پرداخت شده و برای پرداخت مابقی آن پیگیری‌ها در حال انجام است.

سنگدوینی با بیان اینکه بودجه خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید به درستی تعیین شود، گفت: کارشناسان باید آمار دقیقی از تولید محصولات کشاورزی تهیه کنند تا به نسبت آن بودجه لازم جهت خرید تضمینی از قبل تعیین شود.

https://ipna.news/172568کپی شد!