هوش مصنوعی از نامه جلیل سالاری خبر داشت؟/دلیل کاهش سود پالایشگاه اصفهان چیست؟

قبل از هر شب نامه نویسی و عدد سازی برای تخریب «محسن قدیری» بهتر است اول از ساز و کار مالی پالایشگاهها اطلاعی داشته باشیم و بعد افاضاتی را در فضای مجازی پخش کنیم.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی‌ ایران (ایپنا)،نرخ گذاری مواد اولیه و محصولات پالایشگاهها مستقیما توسط پالایش و پخش فرآورده های نفتی انجام می شود. به همین دلیل است که در گزارش های ماهانه پالایشگاهها خبری از نرخ و مبلغ فروش محصولات نیست و فقط مقادیر تولید و فروش ذکر میشود.

یعنی پالایشگاهها برای ارائه گزارش باید هر ۳ ماه یک بار منتظر اعلام نرخ نفت خام و فرآورده های نفتی از سمت پالایش و پخش باشند.
به طور خلاصه مرجع قیمت گذاری محصولات نفتی پالایش و پخش است اما نوع محصولات تولیدی پالایشگاههای کشور و حاشیه سود آنها یکسان نیست. پالایشگاه اصفهان به طور کلی با توجه به نوع خوراک و طیف محصولات تولیدی آن از حاشیه سود کمتری نسبت به مابقی پالایشگاهها برخوردار است.در سالهای گذشته مصوبات تغییر نرخ عجیبی را در محصولات پالایشی شاهد بودیم، از جمله مصوبه قیمت گذاری بنزین،این تصمیمات یک شبه جلیل سالاری در نرخ گذاری ها باعث شد که پالایشگاهها در استراتژی خود برای تولید محصولات سردرگم شوند و اخیرا هم فشار سنگینی به پالایشگاهها برای تولید بنزین به هر نحوی وارد شده است.

*حالا در «پالایشگاه اصفهان»چه رخ داده است؟*
نرخ مواد اولیه آن بیش از نرخ محصولات رشد کرده، «شپنا» در ۳ ماهه ابتدایی از نظر مقداری ۵ درصد فروش بیشتری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کرده است.
میانگین نرخ محصولات شرکت نیز نسبت به سال قبل ۲۱ درصد از سمت پالایش و پخش رشد کرده است.
شرکت با تغییر در استراتژی تولید خود توانسته مبلغ فروش خود را ۴۹ درصد افزایش دهد اما مبلغ بهای تمام شده محصولات شرکت ۶۱ درصد افزایش یافته است!
که این افزایش بهای تمام شده در قیمت نفت خام به شرکت تحمیل شده، افزایش قیمت نفت خام از ۱۲۴,۸۶۴,۰۷۸ ریال بر متر مکعب در سال ۱۴۰۲ به میزان ۶۰ درصد و رسیدن به ۱۹۹,۱۱۵,۲۵۵ ریال بر متر مکعب

حال سوال این است، آیا نرم افزار طراحی شده برای رتبه بندی مدیران در حوزه تولید و فروش قدرت تحلیل نامه های جلیل سالاری را دارد یا وظیفه نویسنده و خبرنگار بزرگوار است که با کسب علم و دانش در حوزه صنعت پترو پالایشی نسبت به شرایط هر شرکتی تولید محتوا کند ؟؟!

https://ipna.news/172542کپی شد!