مدیرعامل پایانه ها ومخازن پتروشیمی:

در دو سال آینده ۴۵ پست اسکله را تامین کنیم

مدیرعامل «پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی» اظهار داشت: امیدواریم در دو سال آینده ۴۵ پست اسکله را ان شالله تامین کنیم و یک برنامه بلندمدت در برنامه مکران داریم که بزرگترین بندر کشور با ۲۲۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری برنامه داریم.

به گزارش ایپنا- خبرگزاری پتروشیمی ایران، امیرمیثم نیک فر مدیرعامل شرکت پایانه ها ومخازن پتروشیمی در حاشیه نشست خبری با اشاره به برنامه‌های این شرکت و قراداد‌های پیش رو اشاره : ما ۸ پست اسکله در بندر امام خمینی و دو اسکله در بندر نگین بوشهر با ۵ میلیون بشکه ساخت مخزن ذخیره سازی هم در بندر پارسیان وارد شدیم وهم برای سرمایه گذاری و هم خدماتی صادرات گاز راانجام می‌دهیم و برنامه مفصل برای لایروبی اروند واحیای بندر خرمشهر و بندر آبادان داریم و همین طور بندر چابهار به عنوان قطب سوم صنعت پتروشیمی ساخت دو اسکله و دو میلیون بشکه مخزن ذخیره سازی در دست اقدام داریم برخی از آن‌ها تفاهم نامه هاش انجام شده و برخی‌ها مدل مالی تهیه در آستانه قرارداد هستیم. امیدواریم در دو سال آینده ۴۵ پست اسکله را ان شالله تامین کنیم و یک برنامه بلندمدت در برنامه مکران داریم که بزرگترین بندر کشور با ۲۲۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری برنامه داریم.

امیر میثم نیک‌فربا بیان اینکه امروز ۲۰ میلیون تن شکاف بین ظرفیت تولید پتروشیمی‌ها و لجستیک شامل مخازن و اسکله وجود دارد، گفت: ۱۶ میلیارد دلار طرح پتروشیمی در عسلویه و کنگان در دست ساخت بوده که با بهره‌برداری آن‌ها این شکاف بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل «پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی» با تاکید بر اینکه به دلیل شکاف بین تولید و لجستیک برخی پتروشیمی‌ها محصولات را به دلیل نبود اسکله راهی مشعل می‌کنند، تصریح کرد: هم اکنون ساخت و تکمیل ۸ پست اسکله در پایانه پتروشیمی «پارس» در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به صادرات ۲۲ میلیون تن محصول پتروشیمی از پایانه پارس در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: ضریب اشغال اسکله‌های پایانه پارس هم‌اکنون ۹۸ درصد بوده که ۳۰ درصد بالاتر از استاندار جهانی است.
https://ipna.news/172293کپی شد!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *