مجمع پتروشیمی فارابی در حال برگزاری است

سهامداران “شفارا” در مجمع گرد هم آمدند/ تامین خوراک ارتوزایلین “شفارا” از “بوعلی”

مجمع عمومی عادی شرکت پتروشیمی فارابی در روز جاری در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی‌ ایران (ایپنا)،مسعود کفایتمند، مدیرعامل پتروشیمی فارابی در مجمع اظهار کرد: شرکت پتروشیمی فارابی، در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در سال ۷۴ در بورس پذیرش شد. افزایش سرمایه در اردیبهشت امسال صورت گرفت. پتروشیمی فارابی بزرگترین تولیدکننده دی اکتیل فتالات با ظرفیت ۵ درصدی است.

وی افزود: ترکیب سهامداران پتروشیمی فارابی شامل پتروشیمی فن آوران با ۴۲ درصد، پتروشیمی امیرکبیر ۳۲، تاپیکو یک درصد و سایر سهامداران حقیقی و حقوقی ۱۸ درصد از سهامداران “شفارا” هستند. همچنین اعضای هیات مدیره را آقایان عباسی، موسوی نسب، نظری و رسولی تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل پتروشیمی فارابی درخصوص میزان سرمایه این شرکت بیان کرد: سرمایه شرکت از سال ۱۳۷۲ تا ۱۴۰۲ افزایش داشته و در شرایط فعلی ۴۶۵۴۶۳ میلیون ریال است. درخصوص وضعیت شاخص بازار و ارزش کل سهام پتروشیمی فارابی در بازه سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۳، باید گفت ارزش کل سهام به دو برابر افزایش یافته، اما ارزش هر سهم افزایش چندانی نداشته است.

وی درباره خوراک اصلی این پتروشیمی خاطرنشان کرد: خوراک اصلی پتروشیمی فارابی “دی اکتیل فتالات” است که توسط پتروشیمی شازند عرضه می‌شود. روش تامین آن از بورس کالا براساس سهمیه مشخص شده در سایت بهین یاب است که البته امکان واردات آن نیز وجود دارد، اما محدودیت خاص خود را دارد.

کفایتمند همچنین ادامه داد: میزان سهمیه دو اتیل هگزانول در سال گذشته ۲۸۹ تن بوده که در اسفندماه به ۵۷۴ تن افزایش یافته است. این موضوع اتفاق خوبی است که آثار آن در سود شرکت در سال جاری نشان داده می‌شود. تامین مواد اولیه ارتوزایلین در گذشته توسط پتروشیمی نوری صورت می‌گرفت که بهمن ماه سال گذشته از طریق پتروشیمی بوعلی بدون هزینه حمل و از طریق خط لوله این کار صورت می‌گیرد.

https://ipna.news/171686کپی شد!