نامه جنجالی عضو هیات مدیره شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی به رییس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت/ عزیز اکبری: چندین صورتجلسه بدون حضور اینجانب و برخی اعضا تدوین شده است/ مسئولیت تصمیمات اتخاذ شده در این جلسات را نمی پذیرم

ایپنا- عزیز اکبری، نماینده تاپیکو در هیات مدیره شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در نا‌مه‌ای به دادفر رییس هیات مدیره و نیکفر مدیرعامل این شرکت، به سو مدیریت و هدر رفت منابع اشاره کرده و پاسخگویی به برخی ابهامات را خواستار شده است.

به گزارش ایپنا، در ابتدای این نامه، اکبری به این نکته اشاره کرده است مطابق صورتجلسه شماره ۲۳۸ در تاریخ ۱۴۰۲.۱۲.۰۹ مهدی دادفر رئیس هیأت مدیره و امیر میثم نیکفر مدیرعامل شرکت انتخاب و در ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ثبت شده است.

این در حالی است که در شش ماه گذشته آقای دادفر تمام مکاتبات و قراردادها را با عنوان سرپرست و رئیس هیئت مدیره( همزمان) امضا کرده است و مشخص نیست آقای مهدی دادفر به عنوان رئیس هیأت مدیره در این بین چه نقشی در شرکت داشته و مسئولیت کدام اقدامات را بر عهده خواهد گرفت؟

در بخش دیگری از این نامه، اکبری مدعی شده چندین صورتجلسه بدون حضور وی و برخی اعضا تدوین شده است و تاکید کرده مسئولیت تصمیمات اتخاذ شده در این جلسات را نمی‌پذیرد.

اکبری در ادامه خواستار شفاف سازی در مورد تبدیل وضعیت غیرقانونی آقایان امیر میثم نیکفر (مدیرعامل) و علی پورمهدی( معاون برنامه‌ریزی) از مدت موقت به معین و شفاف سازی شده و همچنین مستندات و طرح توجیهی انتقال سند شرکت در تهران از دفتر ملکی به اجاره‌ای با رهن ۶۰۰ میلیارد ریالی، هزینه تجهیز ۲۰۰ میلیارد ریالی، نحوه رعایت آیین نامه معاملات و دلیل ثبت این هزینه‌های نامتعارف مربوط به سال ۱۴۰۳ در حساب‌های سال ۱۴۰۲ را خواستار شده است.

در بخش دیگری از این نامه، عضو هیات مدیره شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی خواستار ارائه مصوبات و مجوزهای جذب پیش از ۴۰ نفر مدیر، کارشناس ارشد و مشاور به صورت سفارشی در ستاد تهران، تغییر چارت سازمانی و دلیل پرداخت حقوق نجومی به افراد مذکور شده است.

در انتهای این نامه، اکبری از یک اتفاق عجیب پرده برداشته و نوشته است: در پی سوء مدیریت و هدررفت منابع طبق شواهد شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی به دلیل نیاز مبرم مالی اقدام به دریافت وام چند صد میلیاردی با بهره سنگین از بانک رفاه کرده است.

اکبری این موضوع که بنابر ادعای وی، بدون اطلاع اکثر نمایندگان سهامدار در هیأت مدیره اتفاق افتاده را ظلم بزرگ در حق مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی دانسته و مسئولیت آن را به دادفر و نیکفر واگذار کرده است.

اکبری در انتها یادآور شده است: با توجه به عدم مشارکت در فرایند مناقصه راهبردی بنادر اسکله‌ها و مخازن شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرارداد راهبردی در پایان سال جاری به پایان خواهد رسید و به دلیل عدم تعامل با دستگاه نظارت کارفرما، نه تنها تکلیف جریمه ۱۵۲ میلیارد تومان مشخص نشده؛ بلکه مجدداً ۲۰ میلیارد تومان نیز به جریمه قبلی افزوده شده و پتروشیمی مهر نیز به دلیل کم کاری جریمه ۲ میلیاردی دیگری به شرکت ابلاغ نموده است.

گفتنی است این نامه که یک نسخه آن به ایپنا رسیده، به نهادهای نظارتی مختلف و سهامداران این شرکت رونوشت شده است.

https://ipna.news/171589کپی شد!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • من فساد در پایانه ها ومخازن پتروشیمی توسط حیدرزاده اریا ساسول مدیریت میشه ایشان دامام سردار ... است تا زمانیکه نظامیان به پاداگان برنگردند همین اش و همین کاسه