بومی سازی خطوط بسته‌ بندی یک شرکت پتروشیمی در مشهد

خطوط بسته‌ بندی یک شرکت پتروشیمی در مشهد توسط یکی از شرکتهای دانش‌ بنیان بومی سازی می شود.

آیین انعقاد قرارداد بومی سازی خطوط بسته بندی واحد pp شرکت “پتروشیمی دهلران” بین شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) و شرکت دانش‌ بنیان “افراد ونداد ایرانیان” از شرکت های زیر پوشش گروه صنعتی پرتو در محل پارک علم و فناوری خراسان رضوی برگزار شد.

مدیر این شرکت دانش‌ بنیان در حاشیه مراسم امضاء قرارداد بومی‌ سازی خطوط بسته بندی شرکت پتروشیمی دهلران گفت: تاکنون نمونه خارجی دستگاه بسته بندی محصولات پتروشیمی در بازار کشورمان وجود داشت و با توجه به حضور نیروهای دانشی و متخصصان دانشگاهی، اکنون موفق به ساخت خطوط بسته بندی پتروشیمی در داخل کشور با توجه به نیازهای بازار داخلی همراه با استفاده از فناوری‌ های نوین شده ایم.

سید رضا حسینی با اشاره به توانمندی این دستگاه که حتی از نمونه های خارجی نیز بسیار برتر است، افزود: این مجموعه دانش بنیان با نگاه دانش محور و داشتن ۵۰ نیروی متخصص توانسته است، صرفه جویی ارزی در حدود یک و نیم میلیون یورو برای کشور ایجاد کند.

حسینی اظهار کرد: برای ساخت دستگاه بسته بندی خطوط پتروشیمی نزدیک به سه سال کار تحقیق و توسعه انجام شد و سال گذشته توانستیم برای نخستین بار نمونه شماتیک و اولیه آن را بسازیم. حسینی افزود: بسته بندی تولیدات در صنایع پتروشیمی همانند یک گلوگاه نقش موثری دارد زیرا برخی از تولیدات به صورت فله، زمان زیادی نمی توانند در فضای باز بمانند و لازم است در کمترین زمان ممکن محصول تولید شده را بسته بندی کنند تا قابلیت استفاده را داشته باشد.

وی ادامه داد: در قرارداد امروز مقرر شد، سه دستگاه برای خطوط بسته بندی شرکت پتروشیمی دهلران در مدت ۱۴ ماه ساخته شود.

https://ipna.news/165904کپی شد!