پیشرفت ۳۵ درصدی طرح توسعه پتروشیمی لردگان

طرح توسعه پتروشیمی لردگان از ۳۵ درصد پیشرفت برخوردار شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)،سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: طرح توسعه پتروشیمی لردگان از صنایع پایین‌دستی این مجتمع در دست اجراست و تاکنون از ۳۵ درصد پیشرفت برخوردار شده است.

فضل ا…رحمتی افزود: برای این مجتمع ۱۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌ گذاری شده است و با تکمیل آن ۱۶۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

وی تصریح کرد: این مجتمع ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن محصول از نوع کریستال ملامین را دارد و می‌تواند علاوه‌بر نیاز داخل، حجم صادرات کشور را نیز افزایش دهدوخوراک مورد نیاز این طرح اوره مذاب و آمونیاک مایع است که از مجتمع کود شیمیایی اوره لردگان تأمین خواهد شد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این مجتمع در زمینی به مساحت ۱۸ هزار هکتار در دست احداث است، اظهار داشت: زیربنای این مجتمع ۷۶ هزار مترمربع است و به صورت مشارکتی از سوی دولت و بخش خصوصی در حال تکمیل است.

رحمتی گفت:طرح تولید کریستال ملامین شرکت صنایع شیمیایی پتروآرمند لردگان در پایین دست مجتمع کود شیمیایی اوره لردگان، تکمیل‌کننده زنجیره تولید محصول اوره است، گفت: احداث این طرح در منطقه فلارد شهرستان لردگان از استان چهار محال و بختیاری افزون‌بر هدف تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی به منظور محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال پایدار اجرا می‌شود.

شرکت پتروشیمی لردگان یکی از شرکت‌های تابعه گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان است که در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار با سرمایه‌گذاری ۷۵۴ میلیون یورو ارزی و یک هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان احداث و تجهیز شده است.

این مجتمع ظرفیت سالانه تولید ۶۷۰ هزار تن آمونیاک و یک میلیون و ۷۰ هزار تن اوره را دارد که بر اساس مصوبات مقرر شده تا بخشی از فروش اوره به جهاد کشاورزی اختصاص یابد و مازاد آن صادر شود.

برای راه‌اندازی این شرکت بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از محل اعتبارات ارزی، تسهیلات و اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شده است.

این مجتمع ۲ طرح پایین دستی شامل کریستال ملامین با ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن و ریکاوری دی اکسید کربن (CO۲) براساس شاخص‌های زیست‌محیطی است.

طرح کریستال ملامین تکمیل‌کننده زنجیره اوره است و قیمت کریستال ملامین در زمان انجام مطالعات امکان‌سنجی طرح حدود پنج برابر قیمت جهانی اوره بوده است.

https://ipna.news/165373کپی شد!