تحقق یکی دیگر از وعده‌های سفر هیئت دولت به استان مرکزی/

عملیات اجرایی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شازند آغاز شد

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شازند از امروز خبر داد و گفت: یکی از مصوبات سفر دولت به استان ساخت این بیمارستان توسط پتروشیمی بود که عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)، محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در آیین آغاز عملیات پروژه بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شهرستان شازند گفت: توفیق نصیب شد که بتوانیم در دولت سیزدهم یکی از خواسته‌های دیرینه مردم شهرستان و  منطقه با پیگیری محقق شود.

بیغش اظهار کرد: در گذشته زحمات زیادی در راستای ساخت این بیمارستان کشیده شد که به دلایلی انجام نشد، از حدود یک سال پیش پیگیری انجام شد اما تلاش‌ها در دولت قبل بیهوده بود. در دولت سیزدهم این اراده وجود داشت و بهترین راه برای تحقق این کار جهت تأمین بودجه انتخاب و از معاون اجرایی درخواست شد این پروژه در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات سفر دولت در استان ساخت این بیمارستان توسط پتروشیمی بود و از صفر تا ۱۰۰ این پروژه هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه نیاز است.

نماینده مردم شازند در مجلس گفت: این بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی است و عملیات اجرایی ساخت آن با پیمانکاری پتروشیمی شازند آغاز می‌شود، همچنین وزارت بهداشت نیز وظیفه نظارتی، تأمین نیرو و تجهیزات پروژه را عهده‌دار خواهد بود؛ سهامدار عمده پتروشیمی نیز گروه توسعه ملی است.

بیغش بیان کرد: ظرف۴۸ ساعت ۴ هکتار زمین برای واگذاری برای ساخت بیمارستان به وزارت بهداشت از سوی شهرداری و شورای شهر انجام شد و این یک اقدام انقلابی بود.امید است این پروژه ظرف ۲ سال آینده طبق وعده به بهره‌برداری برسد.

 وی ادامه داد: صنایع آلاینده بدترین وضعیت زیست‌محیطی را برای مردن ایجاد کرده اما به دلیل علاقه مردم به این نظام، مردم این سختی‌ها را تحمل کردند.

نماینده مردم شازند در مجلس خاطرنشان کرد: این بیمارستان تنها متعلق به شازند نیست و مناطق اطراف نیز می‌توانند برای درمان از این بیمارستان استفاده کنند؛ از طرفی با توجه به حوادث آتش‌سوزی و حوادث کار  که در صنایع بزرگ رخ می‌دهد نیاز است این بیمارستان دارای بخش سوانح و سوختگی نیز باشد.

بیغش گفت: ۳۰ سال است که پتروشیمی به مردم خوراک آلایندگی داده که اکنون با این کار، این مضرات را جبران خواهد کرد.

https://ipna.news/165182کپی شد!