رییس سازمان صمت ایلام:

بهره‌برداری از پروژه‌های نفت و گاز ایلام را به قطب سوم پتروشیمی تبدیل می‌کند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) ایلام گفت: پروژه‌های متعددی در حوزه نفت و گاز استان در حال اجرا است که بهره‌برداری نهایی از آن‌ها ایلام را به قطب سوم تولید محصولات پتروشیمی در کشور تبدیل خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)،رضا محمدرحیمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) ایلام اظهار داشت: ۸۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه‌های صنعتی بویژه در حوزه نفت و گاز در استان انجام گرفته که نویدبخش آینده‌ای بسیار روشن در ایلام به منظور تبدیل شدن به یکی از قطب‌های صنعتی کشور است.

وی افزود: هم‌اکنون ۶ محصول اتیلن، پلی اتیلن سنگین، دی‌متیل دی‌سولفید، بنزین پیرولیز، پروپیلن در ۲ گرید شیمیایی و پلیمری و همچنین سوخت کوره در ایلام تولید می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از این پروژه‌های در دست اجرای استان پروژه تبدیل پروپیلن به پلی‌پروپیلن (شرکت ارغوان گستر) است که محصولی با ارزش افزوده بسیار بالا محسوب می‌شود.

وی مطرح کرد: ظرفیت تولید این پروژه ۱۵۰ هزار تن در سال است و هم اکنون ۴۰۰ نفر در این پروژه مشغول بکار هستند که ۷۰ نفر امسال به مجموعه ملحق شده‌اند.

وی میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۸۰ درصد عنوان کرد و افزود: ۵۳ میلیون دلار اعتبار ارزی و یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی برای این پروژه تخصیص یافته است.

وی مطرح کرد: بهره‌برداری از این پروژه بر اساس پیش‌بینی‌ها در اوایل سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

https://ipna.news/164615کپی شد!