تبلور دیپلماسی انرژی در صنعت پتروشیمی ایران

طرح ها و مجتمع های پتروشیمی میزبان مدیران وزارت امور خارجه

مدیران و کارشناسان وزارت امور خارجه با هدف تقویت دیپلماسی انرژی در صنعت پتروشیمی از مجتمع های پتروشیمی منطقه عسلویه و طرح های منطقه انرژی بر پارسیان بازدید می کنند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)، تعدادی از مدیران و جمعی از کارشناسان وزارت امور خارجه با هدف آشنایی با دستاوردها و موفقیت های کسب شده از سوی شرکت های پتروشیمی به همراه تعدادی از مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی  صبح امروز (چهارشنبه ۳ اسفند) به عسلویه سفر کردند.

بر اساس این گزارش، تقویت دیپلماسی انرژی، هدف گذاری برای توسعه صادرات و همچنین آگاهی از نیازها و درخواست های این صنعت می تواند منجر به ایجاد فضایی جدید در مسیر توسعه پتروشیمی ایران شود .

از سوی دیگر همکاری و شناخت مطلوب کسب شده از سوی دستگاه دیپلماسی کشور می تواند منجر به گشایش فضای های جدید در منابع بین المللی برای شرکت های پتروشیمی در حوزه شناسایی بازارهای صادراتی و تسهیل روابط تجاری و صادراتی شود.

گفتنی است، در این برنامه بازدید ۲ روزه، پتروشیمی های نوری، پردیس، جم، دماوند و طرح پتروشیمی همت در عسلویه و نیز متانول کاوه در منطقه دیر پتروشیمی میزبان مدیران دستگاه دیپلماسی کشور خواهند بود و همچنین بازدید از منطقه انرژی بر پارسیان با هدف آشنایی با زیر ساخت ها و نحوه توسعه این منطقه نیز انجام خواهد شد.

https://ipna.news/164460کپی شد!