۸۵ درصد محصولات پتروشیمی خراسان صادر می‌شود

 مدیرعامل مجتمع پتروشیمی خراسان گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد محصولات پتروشیمی خراسان صادر می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،  مرتضی حسنی امروز در نشست مدیران اقامه نماز منطقه پنج کشور در مجتمع پتروشیمی، اظهار داشت: مجتمع پتروشیمی یک صنعت بسیار استراتژیک برای کشور است. محصولات کریستال و کود اوره این مجتمع از محصولات بسیار مهم برای صنعت و تولید دانش بنیان است.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان تصریح کرد: قرارداد واحد ملامین این متمع به عنوان مهم ترین تولید مجتمع در دی ماه ۷۸ بین شرکت پتروشیمی خراسان و شرکت طراح ایتالیایی(ETCE ) و همچنین پیمانکار فرعی نارگان بسته شد و در خرداد ماه سال ۱۳۸۲ به بهره برداری رسید. ظرفیت تولید این واحد ۲۰۰۰۰ تن پودر کریستال ملامین در سال می‌باشد.

حسنی گفت: ملامین به صورت ملامین فرمالدید در صنایع لاستیک سازی، سیمان و بتن ریزی، پودرهای قالب گیری، صنایع چسب سازی، صنایع مصرف کننده حامل نیتروژن دار،صنایع چرم سازی، نساجی، فرش، خاموش کننده‌ها، صنایع رنگ وپوشش، رزین های رنگی، صنایع کاغذ سازی، ورقه‌های چندلایه، روکش ودکوراسیون استفاده می‌شود که ظرفیت بسیار مناسبی برای صادرات است.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی خراسان گفت: تولید ما بر اساس سقف تعیین شده از سوی دولت است و بر همین اساس برای تعهد به مسئولیت اجتماعی بخشی از تولیدات خود را برای کشاورزان استان اختصاص می‌دهیم.

حسنی با اشاره به پیوست‌های فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی این مجتمع گفت: نگاه فرهنگی و مسئولیت اجتماعی اولویت ویژه در این مجتمع دارد. تلاش داریم در حوزه خانواده و جمعیت برنامه‌های متنوعی را برگزار کنیم.

به گزارش تسنیم، مجتمع پتروشیمی خراسان بزرگترین واحد صنعتی شمال شرق کشور است که در دوران تحریم سهم بسزایی در تامین ارزی کشور از طریق صادرات محصولات داشته است.

https://ipna.news/160467کپی شد!