مرتضی شاهمیرزایی در جریان بازدید از پروژه NGL3200 اعلام کرد:

حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از هر گونه تلاش برای توسعه بومی سازی

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پس از بازدید از پروژه NGL3200 بر اهمیت بومی سازی و تقویت تولید داخل در پروژه ها تاکید کرد و گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از هر تلاشی برای توسعه داخلی سازی حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)،مرتضی شاهمیرزایی از شرکت پالایش گاز  هویزه خلیج فارس بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این طرح قرار گرفت.

وی سخنان خود را با یاد شهید علی هاشمی، شهید علم الهدی، شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدا آغاز کرد و با بیان اینکه طرح NGL3200 انشالله تا عید سعید فطر آماده بهره برداری رسمی خواهد بود، گفت: وظیفه خود می دانم در مقابل همه کارکنان طرح NGL3200 ، از مدیران پروژه تا سایر کارکنان تعظیم کنم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اهمیت این پروژه از نظر اقتصادی و زیست محیطی گفت: سال ۹۱ این پروژه کلنگ زنی شد که به دلایل مختلف از جمله تغییر دولت و کمبود سرمایه گذاری و مسائل دیگر، دچار عقب ماندگی شد، اما از سال ۹۸ پروژه با جدیت بیشتری پیش رفت و در یک سال اخیر با توجه به تلاش جهادی همکاران، این پروژه به نتیجه رسید.

وی گفت: سیاست این دولت و سیاست نظام و رهبری، بومی سازی و داخلی سازی حتی با کیفیتی برتر از لایسنسورهای اصلی خارجی است. به برکت جمهوری اسلامی کار ساز ساخت داخل و تکیه بر ظرفیت داخلی در این کشور پا گرفت.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: از مدیران محترم پروژه تقاضا می کنم نقشه راه روشنی برای بومی سازی کالاهای مصرفی پروژه ترسیم کنند تا تجهیزاتی را که قبلا وابستگی داشتیم از این پس از منابع داخلی تامین شود و برای فرزندان همین کشور اشتغال ایجاد کنیم.

مرتضی شاهمیرزایی تصریح کرد: جنگ ترکیبی مجموعه ای از جنگهای اقتصادی و تحریم و جنگ فرهنگی است تا دشمن با بهره گیری از آن گسست نسلی ایجاد کنند. ما در حوزه اقتصادی، باید روی پای خود بایستیم و بومی سازی را تقویت کنیم تا نقشه های دشمن را خنثی کنیم. باید روی بومی سازی و مدیریت دانش تمرکز بیشتری داشته باشیم و چشممان به غرب یا شرق نباشد.

وی تاکید کرد: ما هم در شرکت ملی صنایع پتروشیمی از هر گونه تلاش برای بومی سازی و تقویت توان داخلی حمایت می کنیم؛ حتی در مورد کالاهایی که ظاهرا ساخت آن در داخل هزینه بیشتری نسبت به مشابه خارجی داشته باشد چراکه با افزایش تولید، هزینه تمام شده آن کاهش می یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به موفقیت کشور در صادرات کاتالیست گفت: اوایل امسال اگر گفته می شد ایران صادرکننده کاتالیست است کمتر کسی باور می کرد اما با کمی تلاش و پشتکار و ارائه درست از ظرفیتهای داخلی، ایران به صادرکننده کاتالیست تبدیل شد و تاکنون مقدار قابل توجهی کاتالیست صادر شدهیا سفارش خرید آنتوسط طرف خارجی ثبت شده است.

شاهمیرزایی با بیان اینکه افزایش تولید کاتالیست می تواند علاوه بر صادرات، نیاز صنایع داخلی ما را هم تامین کند گفت: با توجه به چشم انداز ظرفیت ۲۰۰ میلیون تنی برای صنعت پتروشیمی کشور تا برنامه هشتم توسعه، ما نیاز به افزایش تولید کاتالیست با بالاترین استانداردها و کیفیت برای تامین نیاز داخلی داریم.

https://ipna.news/164803کپی شد!