معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

اجرای طرح های آتی صنعت پتروشیمی بر پایه خوراک های ترکیبی است

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: توسعه متوازن و تکمیل زنجیره ارزش یکی از راهبردهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی است و در این مسیرکاهش خام فروشی، افزایش ظرفیت تولید و نیز تولید محصولات متنوع مورد توجه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)،مرتضی شاهمیرزایی با تاکید بر حمایت، تعامل و همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با شرکت های پتروشیمی در راستای تسهیل و رفع برخی موانع موجود درمسیرتولید و نیز ساخت طرح های توسعه ای افزود: ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در مناطق مختلف کشور وجود دارد که باید به بهترین شکل از آنها استفاده کرد.

وی با تاکید بر این که وظیفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان حاکمیت و نهادی توسعه گرا حمایت از بخش های مختلف صنعت است گفت: تکمیل زنجیره و ایجاد ارزش افزوده باید با هدف کاهش خام فروشی مورد توجه قرار بگیرد .
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره برنامه ریزی های انجام شده برای تامین خوراک پایدار صنعت پتروشیمی اظهار کرد: طرح های آتی صنعت بر پایه خوراک های ترکیبی خواهد بود و در این راستا چند طرح در حال اجرا است و با برنامه ریزی های راهبردی، مسیر توسعه متوازن این صنعت پیشرو با محوریت تکمیل زنجیره هموارتر خواهد شد.
شاهمیرزایی تاکید کرد: تکمیل زنجیره به این مفهوم است که محصولاتی مانند متانول و اتیلن را که به‌عنوان محصولات پایه ،تولید می‌شود به‌عنوان خوراک در طرح‌های پایین‌دست آنها وارد و محصولات با ارزش افزوده بالاتر تولید کنیم.

https://ipna.news/164589کپی شد!