حضور پتروشیمی جم در نمایشگاه IRAN EXPO 2023 در ترکمنستان

پتروشیمی جم در چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان حضور یافت.

در ادامه «باتر آتدایف» معاون نخست وزیر ترکمنستان به همراه وزیر تعاون، کار و رفاه جمهوری اسلامی ایران از این نمایشگاه که طیف وسیعی از محصولات صادراتی تولیدکنندگان ایرانی را به نمایش گذاشته بود، بازدید کردند و غرفه‌ی جم واقع در سالن اصلی نمایشگاه نیز در روز افتتاحیه میزبان وزیر کار و هیأت همراه، معاون نخست وزیر ترکمنستان، معاون اقتصادی سفارت ایران و مدیر نمایشگاه‌های خارجی و همچنین مقامات، مسئولان و صاحبان صنایع کشور ترکمنستان بود.

علاوه بر بازدید دکتر مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه ایران در روز افتتاح نمایشگاه؛ دکتر رسولیان، معاون وزیر صمت؛ رئیس هیات مدیره تاپیکو و مدیرعامل شرکت گسترش تجارت پارس صبا؛ و دکتر دفتری، مدیر پژوهش و فنآوری شرکت نفت نیز از غرفه پتروشیمی جم بازدید به عمل آوردند.

در طی روزهای برگزاری نمایشگاه با حضور مدیرعامل، مدیر بازرگانی، مدیر و کارشناسان فروش، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی جم و صاحبان صنایع و کارآفرینان ترکمنستان جلسات و نشست‌های متعددی در راستای فروش محصولات و ایجاد تعاملات بیشتر تشکیل گردید و مدیر و کارشناسان فروش پتروشیمی جم، در این نمایشگاه بزرگ اقتصادی که با هدف معرفی ظرفیت‌های داخلی ایران به سایر کشورها برگزار شده بود، تجار ترکمنستان را با انواع تولیدات و محصولات مختلف این شرکت آشنا کردند.

همچنین مهندس «عبدالرحیم قنبریان»، مدیرعامل پتروشیمی جم در دومین روز از نمایشگاه IRAN EXPO 2023 در همایش تجاری ترکمنستان و ایران و نشست فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع با حضور مسئولان دو کشور و وزیر بازرگانی ترکمنستان با هدف تبادل اطلاعات و ایجاد فضای مذاکره رسمی و نزدیک بین تجار و صنعتگران شرکت کرد. طی این همایش نمایندگان ساختارهای تجاری دو کشور در مورد همکاری‌های تجاری و اقتصادی و سودآورترین زمینه‌های آن با در نظر گرفتن برنامه‌های توسعه ملّی و روند ادغام منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

در این نمایشگاه آخرین دستاوردها، توانایی‌ها و تولیدات شرکت پتروشیمی جم در معرض دید بازدیدکنندگان و تجار کشور ترکمنستان قرار گرفت و هیئت‌ تجاری ترکمنستان نیز ضمن بازدید از غرفه‌ی جم؛ با مدیران این شرکت مذاکرات و نشست‌های مختلفی داشتند که غرفه پتروشیمی جم و محصولات این شرکت در کشور ترکمنستان مورد استقبال گسترده قرار گرفتند.

گفتنی است وزارت نفت، پتروشیمی مارون، ایران خودرو و گروهی از صنایع و تولیدکنندگان بزرگ ایرانی متشکل از حدود ۱۰۰ شرکت در حوزه‌های مختلف از جمله نفت و انرژی و محصولات پتروشیمی در این نمایشگاه حضور داشتند.

نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان به منظور نمایش آخرین دستاوردهای صنایع و شرکت‌های ایرانی در فضایی بالغ بر ۲۰۰۰ متر مربع، به مدت سه روز از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ (همزمان با ۱۵ تا ۱۷ فوریه ۲۰۲۳) در محل اتاق بازرگانی و صنایع ترکمنستان در شهر عشق‌آباد برگزار شد.

https://ipna.news/164374کپی شد!