دغدغه سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی برطرف می‌شود

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: این انجمن ضمن تشویق سرمایه‌گذاران، برای رفع نگرانی‌های سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی نیز گام‌های مؤثر بر می‌دارد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، احمد مهدوی‌ ابهری در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست بر ایجاد ارزش افزوده صنعت پتروشیمی تأکید کرد و گفت: این نمایشگاه با توجه به ظرفیت‌های صنعت پتروشیمی سال به سال در حال توسعه است و از آنجایی‌ که صنایع پلاستیک و پایین‌دست پتروشیمی رو به توسعه هستند در بالادست نیز تلاش می‌کنیم نیاز آنها را در همه زمینه‌ها برآورده کنیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت نفتا متناسب با افزایش قیمت نفت در جهان تصریح کرد: قیمت خوراک نفتا با توجه به اینکه قیمت محصول نهایی تغییر نکرده است یکی از مشکلات صنعت است که در حال رایزنی با وزارتخانه‌های نفت و صنعت، معدن و تجارت (صمت) برای رفع این مشکل هستیم. ما ترجیح می‌دهیم پتروشیمی‌ها مایع‌سوز باشند و تولید پلی‌پروپیلن افزایش یابد تا صنایع پایین‌دست پتروشیمی رونق بیشتری یابند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در مورد رونق ایجاد پتروپالایش‌ها در دنیا یادآور شد: ما باید بتوانیم ارزش افزوده برای نفت ایجاد کنیم. این موضوع منجر به تولید فرآورده‌های نفتی در کنار تکمیل زنجیره ارزش خواهد شد. ما برنامه داریم که بر اساس افق چشم‌انداز پیش‌بینی‌شده به تولید ۱۳۱ میلیون تن برسیم.

وی در پایان یکی از وظایف انجمن را رفع نگرانی‌های سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی اعلام کرد و افزود: از دولت و مجلس می‌خواهیم زیرساخت‌های لازم برای گسترش سرمایه‌گذاری در این صنعت را فراهم کنند. ما نیز سرمایه‌گذار را تشویق می‌کنیم به اهداف بلندمدت خود یعنی ارزآوری بیشتر صنعت پتروشیمی دست یابیم. امیدواریم در آینده نزدیک ارزآوری صنعت پتروشیمی جوابگوی نیاز کشور باشد.

https://ipna.news/162232کپی شد!