صادرات آذربایجان‌شرقی به عراق هفت درصد افزایش یافت

 صابر پرنیان روز چهارشنبه در جلسه میز تجاری کشور عراق اظهار کرد: با وجود ظرفیت های بسیار بالای استان در حوزه تجارت، رشد هفت درصدی صادرات به عراق قابل قبول نبوده و حتی در شأن اقتصاد استان نیست. وی ادامه داد: امسال محصولات پتروشیمی و پایه نفتی، انواع مقاطع فولادی.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،صابر پرنیان روز چهارشنبه در جلسه میز تجاری کشور عراق اظهار کرد: با وجود ظرفیت های بسیار بالای استان در حوزه تجارت، رشد هفت درصدی صادرات به عراق قابل قبول نبوده و حتی در شأن اقتصاد استان نیست.

وی ادامه داد: امسال محصولات پتروشیمی و پایه نفتی، انواع مقاطع فولادی، صنایع تبدیلی، خشکبار، صنایع برق و الکترونیک، صنایع خودرو و ماشین آلات مختلف و گروه های صنعتی مانند محصولات لوازم خانگی از جمله کولر و یخچال بیشترین سهم صادرات کالاهای غیرنفتی آذربایجان شرقی به کشور عراق را به خود اختصاص داده است.

پرنیان، تداوم حیات تولید را در گرو توسعه بازارهای تجاری خارجی دانست و از بخش خصوصی درخواست کرد تا صادرات به کشورهای خارجی را با قدرت پیش ببرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: با توجه به اینکه در استان ظرفیت خوبی برای تولید محصولات کشاورزی وجود دارد بنابراین صادرات این محصولات به عراق باید بیش از گذشته انجام شود.

در این جلسه مقرر شد مسایل و مشکلات تجار آذربایجان شرقی با همکاری دستگاه های متولی برای توسعه صادرات احصا و رفع شود، همچنین با توجه به وجود پنج مرکز تجاری در شهرهای کربلا، بغداد، نجف، سلیمانیه و کلار مقرر شد استفاده تجار آذربایجان شرقی در این مراکز تسهیل شود.

در پنج ماهه امسال بیش از ۹۲۸ هزار تن کالا به ارزش ۵۶۰ میلیون دلار از طریق گمرکات آذربایجان شرقی صادر شده است.

https://ipna.news/162220کپی شد!