مراسم رونمایی  از بسته طراحی فرایند پروژه پلی اتیلن سنگین شرکت پتروشیمی کیان

واحد پلی اتیلن سنگین (HDPE) شرکت مگاپتروشیمی کیان با ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار تن در سال، با دریافت بسته مهندسی PDP پروژه پلی اتیلن سنگین، مگاپتروشیمی کیان وارد مرحله جدیدی از پیشرفت خود می‌شود.

 

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛پتروشیمی کیان طی مراسمی از سامانه PDP  خود رونمایی کرد ، در این مراسم اسداله غلامپور ، مدیرعامل این مجموعه در خصوص این سامانه توضیحات کاملی به فعالان حوزه پتروشیمی ارائه کرد. در ادامه مختصری از ویژگی های سامانه جدید پتروشیمی کیان و جزئیات دیگر بخش ها مرور شده است.

واحد پلی اتیلن سنگین (HDPE) شرکت مگاپتروشیمی کیان با ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار تن در سال، با دریافت بسته مهندسی PDP پروژه پلی اتیلن سنگین، مگاپتروشیمی کیان وارد مرحله جدیدی از پیشرفت خود می‌شود.

مجتمع مگاپتروشیمی کیان در سه قطعه زمین به مساحت تقریبی ۷۵ هکتار در فاز ۲ پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس جنوبی واقع در عسلویه در حال احداث می‌باشد. این مجتمع با دریافت خوراک‌های مانند اتان، برش سه کربنه و نفتای سبک از مجتمع‌های پالایش گاز منطقه پارس جنوبی و واحد‌های پتروشیمی مختلف ویژه اقتصادی پارس، طیف گسترد ه‌ای از محصولات میانی و نهایی را تولید خواهد کرد.

از محصولات اصلی مجتمع مگاپتروشیمی کیان، پلی اتیلن سنگین (HDPE) با ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار تن در سال می‌باشد. پلی اتیلن سنگین در تولید کالا‌های بسیار متنوع از قبیل فیلم، نگهدارنده مواد غذایی و شیمیایی، بطری، قطعات پلاستیکی و… کاربرد دارد.

بسته طراحی فرایند (PDP: PROCESS DESIGN PACKAGE) به معنای فعالیت‌هایی است که به منظور ارائه نقشه‌ها و اسناد مربوط به طراحی و ساخت از طرف ارائه دهنده تکنولوژی شامل:

شاخصه‌های منحصر به فرد شامل تفاوت ها، بهینه سازی‌ها و اصلاحات صورت گرفته در تکنولوژی جدید HDPE مگاپتروشیمی کیان در مقایسه با سایر واحد‌ها عبارتند از:

امکان تولید HDPE با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن در سال برای اولین بار در کشور

بهینه سازی سیستم بازیابی واکس (WAX Recovery)

بهینه سازی سیستم کومونومر بوتن – ۱ (Butene-۱ Recovery)

اضافه شدن رآکتور سوم (تبدیل شدن Post Reactor در سیستم‌های قدیم به راکتور سوم)

اضافه شدن Flash Vessel‌های دوم و سوم به تکنولوژی قبلی.

بهینه سازی سیستم همزن Agitator

حذف ۳ دستگاه کمپرسور Cold Flare و Liquid Ring در صورت تامین خط فلر با Back PRESSURE حدود ۶۰ تا ۷۰ میلی بار گیج.

 

https://ipna.news/161630کپی شد!