رشد ۱۵۰ درصدی فروش شلرد در سه ماهه نخست ۱۴۰۱

پتروشیمی لردگان، از فروش ۱۵۷ هزار تن اوره طی سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ به مبلغ بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال خبر داد که افزایش ۱۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ شلرد در سه ماهه نخست امسال بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال درآمد فروش شناسایی کرد که از این مبلغ بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال مربوط به خردادماه است. براساس گزارش سه ماه این شرکت، رشد فروش بیشتر از تولید بوده است که نشان‌دهنده فروش از محل موجودی اردیبهشت‌ماه است.

بنابر گزارش سه ماهه «شلرد»، فروش این شرکت در فروردین‌ماه بیش از ۱.۲ هزار میلیارد ریال، در اردیبهشت‌ماه حدود ۱۷.۵ میلیارد ریال و در خردادماه حدود ۱۲.۴ هزار میلیارد ریال بوده است.

فروش بیش از ۱۵۶ هزار تن اوره گرانول و حدود ۴.۶ هزار تن آمونیاک در گزارش سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ پتروشیمی لردگان ثبت شده است. این شرکت طی این سه ماه بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال فروش گزارش کرده در حالی که فروش مدت مشابه سال گذشته شرکت ۲.۱۷ هزار میلیارد ریال بوده است.

شرکت کود شیمیایی اوره لردگان تنها در اردیبهشت‌ماه امسال بیش از ۶۰ هزار تن محصول اوره تحویل خریداران داخلی و خارجی داده که رکورد جدیدی برای این شرکت است. همچنین این شرکت در مدت یاد شده رکورد ۳ هزار و ۶۰۰ تن بارگیری روزانه محصول از کارخانه به بنادر را ثبت کرده است.

پتروشیمی لردگان به مرور زمان به ظرفیت رسیده و پس از اعمال تغییرات در سیستم اوره و آمونیاک، توانست از ظرفیت ۷۵ درصد عبور کرده و اکنون با ۸۰ درصد ظرفیت در مدار تولید قرار دارد.

لازم به یادآوری است، گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) با  ۶۳.۸ درصد سهامدار اصلی «شلرد» است. محصول اصلی شرکت کود شیمیایی اوره لردگان، اوره است و از آنجا که اوره از آمونیاک به دست می‌آید، این شرکت عمده آمونیاک تولید شده را به عنوان ماده اولیه تولید اوره استفاده می‌کند و بخش دیگر آن را  به طور مستقیم به فروش می‌رساند.

https://ipna.news/161154کپی شد!