دانش‌بنیان‌ها در آینده صنعت پتروشیمی نقشی تعیین‌کننده خواهند داشت

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به اجرای طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: دانش‌بنیان‌ها بی‌شک در آینده این صنعت نقش تعیین‌کننده‌تری خواهند داشت.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛پیام برزگر روز چهارشنبه (یکم تیرماه ۱۴۰۱) در نخستین سمینار تخصصی کاربردهای اینترنت اشیا (IOT) در صنعت پتروشیمی که در محل تالار آفرینش سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان متحول‌کننده فعالیت‌های تولیدی و ایجاد بهره‌وری مطلوب در مجموعه‌های صنعتی هستند.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در آینده صنعت پتروشیمی نقش تعیین‌کننده‌ای پیدا می‌کنند، افزود: نقش این شرکت‌ها زمانی پررنگ‌تر می‌شود که طرح‌های پیشران این صنعت به مرحله عملیات اجرایی برسند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین اظهار کرد: موضوع دانش‌بنیان در مسائل مربوط به تولید و اشتغال‌آفرینی نقش تأثیرگذاری دارد و به همین منظور باید همکاری مجموعه‌های پتروشیمی با شرکت‌های فعال حوزه دانش‌بنیان بیش از پیش تقویت شود.

برزگر ادامه داد: دانش‌بنیان‌ها تاکنون در رفع مشکلات و چالش‌های حوزه صنعت پتروشیمی اثرگذار بوده‌اند و در ادامه نیز باید از توانمندی‌های موجود در کشور، به شکل بهتری استفاده کرد.

این سمینار تخصصی یک روزه با حضور رئیس و کارشناسان حوزه پارک علم و فناوری استان خوزستان و استادان و چهره‌های دانشگاهی، مدیران ارشد و متخصصان و کارشناسان حوزه صنعت پتروشیمی؛ برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی و با محور سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به‌منظور زمینه‌سازی برای تحقق و عینیت بخشیدن به شعار سال و تقویت و اجرای طرح‌های دانش‌بنیان در سطح شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی انجام شد.

https://ipna.news/160891کپی شد!