بررسی چالش‌های متانول‌سازها در دستور کار قرار گرفت

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: درخواست‌ها و چالش‌های مجتمع‌های تولیدکننده متانول با جدیت پیگیری می‌شود و تا حصول نتیجه در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، مرتضی شاهمیرزایی چهارشنبه (۲۵ خردادماه) در نشست هم‌اندیشی تولیدکنندگان متانول کشور به میزبانی مدیریت تولید این شرکت با تأکید بر صیانت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تمام مجتمع‌های پتروشیمی به ویژه تولیدکنندگان متانول و نیز طرح‌های پتروشیمی، اظهار کرد: مشکلات و درخواست‌های تولیدکنندگان متانول با جدیت و با همکاری انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی پیگیری و تا حصول نتیجه در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اساس و ماهیت شرکت ملی صنایع پتروشیمی رگلاتوری، سیاست‌گذاری و حمایت از صنعت پتروشیمی است، افزود: دغدغه‌های متانول‌سازها در زمینه نرخ خوراک و بهای یوتیلیتی‌ها باید بررسی دقیق و کارشناسی شود تا تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های اجرایی آتی مبتنی بر مستندات باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین‌دستی با هدف فاصله گرفتن از مقوله خام‌فروشی در این حوزه باید از سوی شرکت‌های متانولی مورد توجه قرار گیرد و در این مسیر استفاده از ظرفیت‌های موجود در داخل و توان شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند منجر به رفع نیازهای بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای شود.

در این نشست، مدیران عامل و نمایندگان شرکت‌های متانولی مشکلات تولید را با معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بیان کرده و سپس احمد مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی با اشاره به مهمترین چالش‌های شرکت‌های تولیدکننده متانول اظهار کرد: هم اکنون بحث قیمت خوراک و یوتیلیتی از مهمترین مشکلاتی است که تولیدکنندگان متانول با آن مواجه هستند و از مقام‌های مسئول درخواست داریم با توجه به قیمت فعلی متانول، مساعدت‌های لازم را برای متناسب‌سازی قیمت خوراک تولیدکنندگان معمول کنند.

در پایان این هم‌اندیشی مقرر شد، مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با همکاری انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی در زمان مشخصی، گزارشی مبسوط و دقیق درباره متانول برای ارائه به معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت ارائه کند.

https://ipna.news/160782کپی شد!