اعتراض کارکنان هلدینگ خلیج فارس به بخشنامه طرح تبدیل وضعیت ایثارگران

کارکنان ایثارگر هلدینگ خلیج فارس به بخشنامه طرح تبدیل وضعیت ایثارگران این مجموعه بزرگ پتروشیمی معترض هستند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، کارکنان ایثارگر هلدینگ خلیج فارس درخصوص تبدیل وضعیت از نوع قرارداد پیمانکاری به قرارداد مستقیم با شرکت و یا دائم و مطرح شدن صحبت هایی از جمله اجرای طرح مغایر با قانون مصوب و عدم تبدیل وضعیت درصد زیادی از مشمولین طرح تبدیل وضعیت ایثارگران معترض هستند.

قوانین مرتبط با ایثارگران به استناد ماده ۶۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مبنی بر شرکت های مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی که واگذار شده اند مانند هلدینگ خلیج فارس، موظف می کند از قوانین و مقررات ایثارگران تبعیت کنند. همچنین بر اساس بند ۷-۱۸ قرارداد منعقده بین هلدینگ خلیج فارس و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هلدینگ خلیج فارس موظف است تمام مصوبات قبل و بعد وزارت نفت از مسکن تا فوت کارمند را تبعیت و اجرا کند.

یکی‌از نمایندگان ایثارگران هلدینگ خلیج فارس گفت: بخشنامه ای که شرکت هلدینگ خلیج فارس ارائه داده، نوع قرارداد تبدیل وضعیت ایثارگران را همانند آخرین آزمون استخدامی این هلدینگ تعیین کرده، در صورتی که طبق ابلاغیه وزارت نفت می بایست نوع قرارداد رسمی قطعی یا دائم باشد.

وی در ادامه بیان کرد: طبق ابلاغیه وزارت نفت به شرکت ملی صنایع پتروشیمی رانندگان خودروی استیجاری می توانند مشمول این قانون باشند ولی شنیده ها از احتمال عدم تبدیل وضعیت رانندگان خبر می دهد. کارکنان ایثارگر آشپزخانه هم نسبت به عدم اجرای طرح برای آنان معترض هستند.

لازم به ذکر است هلدینگ خلیج فارس از جمله بزرگترین و پردرآمدترین شرکت های کشور است و درصورت اجرای ناقص تبدیل وضعیت ایثارگران این رویه برای سایر هلدینگ ها و شرکت ها نیز اعمال خواهد شد.

اعتراضات ایثارگران در صورت اجرای ناقص این طرح می تواند در آینده باعث ایجاد اخلال در روند کاری شرکت ها شده و مدیران ارشد تصمیم گیرنده در این خصوص باید هرگونه اعتراض احتمالی را با اجرای صحیح قانون و ابلاغیه تبدیل وضعیت ایثارگران وزارت نفت رفع کنند.

ایجاد بستری مناسب و آرام جهت اجرای تبدیل وضعیت ایثارگران با اجرای قانون می تواند دغدغه این قشر را کاهش داده تا با آرامش این طرح بزرگ تبدیل وضعیت به سرانجام مطلوب برسد.

https://ipna.news/160086کپی شد!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمد هیچ ایثارگری چنین قرارداد ننگین را امضا نخواهد کرد
  • علیرضا میرزاخانی سلام و خسته نباشید بند یکی از نیروهای خدماتی شرکت شهید تندگویان هستم نیرو آبدارچی پدرم ایثارگری داره رفتم سوال کردم میگن که شامل شما نمیشه چون آبدارچی هستی میخواستم بدونم ایا شامل میشه یا نه
    • علی چاروسایی سلام. پیگیری کنید/ باید شامل شما بشود. بسته به مدت سابقه شما دارد