تقدیر مدیرکل محیط زیست استان بوشهر از تعامل پتروشیمی آپادانا خلیج فارس با محیط زیست استان بوشهر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر اینکه باید نگاه ویژه محیط زیستی به منطقه ویژه اقتصادی انرژی ‏پارس ‏داشت، ضمن تقدیر از تعامل پتروشیمی آپادانا خلیج فارس با محیط زیست استان، ابراز امیدواری کرد تا طرح جامع دولت برای ‏کاهش ‏آلودگی‌ها در آینده نزدیک در این منطقه اجرایی شود.


به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛در این بازدید که با حضور قلی نژاد مدیر کل محیط ‏زیست ‏استان بوشهر و مؤذنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه صورت گرفت،مهندس علیرضا زارعی ‏رییس ‏بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس ضمن خیرمقدم به بازدیدکنندگان، گزارشی از روند ‏انجام ‏فعالیت‌ها و اقدامات زیست محیطی انجام گرفته در پروژه آپادانا خلیج فارس ارائه کرد.‏

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر در خصوص اهمیت محیط زیست در منطقه پارس جنوبی و لزوم توجه به این ‏امر ‏مهم اظهار داشت: «این منطقه، به معنای واقعی کلمه ویژه است و شاید در دنیا بی‌نظیر باشد که در منطقه‌ای با این وسعت هم ‏گاز، ‏هم نفت، هم پتروشیمی و هم دریا و این دسترسی‌های ترانزیتی وجود داشته باشد و بنابراین این منطقه ویژه باید از نظر ‏زیست ‏محیطی هم به آن نگاه ویژه داشت.

وی افزود: «پیشگیری از آلودگی و رفع آلودگی از الزامات مهم زیست محیطی است که در ارزیابی زیست محیطی طرح‌ها نیز ‏به ‏آن اشاره شده و باید مورد توجه قرار گیرد.

قلی نژاد تصریح کرد: اتفاقی که امروز در عسلویه شکل گرفته توجه به برنامه‌های اساسی زیست محیطی است که در ادوار ‏گذشته به ‏دلایل گوناگونی از قبیل شرایط خاص کشور، میدان مشترک با همسایه و نیز محدودیت زمان برای استفاده بهینه از منطقه ‏و بهره ‏برداری مناسب مغفول مانده است.

وی با اشاره به اقدامات جدید و توجه لازم به موارد اساسی از قبیل مباحث زیست ‏محیطی بعنوان یک ارزش، موارد کنترلی، ‏توجه به تصفیه خانه‌های فاضلاب و ایجاد فضای سبز بر اساس طرح جامع دولت در ‏سال ۹۹ برای کاهش آلودگی‌ها در آینده ‏نزدیک اظهار امیدواری کرد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر از اقدامات و برنامه‌های پیش بینی شده محیط زیست شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج ‏فارس وتعامل این واحد با محیط ‏زیست استان تقدیر و اعلام آمادگی کرد تا در تمامی مراحل پروژه و نیز دوره‌های آموزشی نهایت ‏همکاری را با این شرکت داشته ‏باشد.‏

https://ipna.news/157941کپی شد!