رونق بازار پتروشیمی‌های تایلند درسال ۲۰۲۱

شرکت‌های پتروشیمی تایلند در پی بالا رفتن قیمت‌های جهانی نفت خام امسال با بهبود شرایط درآمدی روبه‌رو خواهند بود.

 

به گزارش خبرگزاری پتروسیمی ایران(ایپنا)،با توجه به افزایش قیمت محصولات پتروشیمی در پی بالا رفتن قیمت نفت انتظار می‌رود شرکت‌های پتروشیمی تایلند در سال ۲۰۲۱ میلادی درآمد بهتری به دست آورند، با این حال مازاد عرضه در چین و کند شدن روند رشد در بعضی از بازارهای مصرف‌کنندگان نهایی در آسیا می تواند سودآوری را کاهش دهد.

آژانس اعتبارسنجی فیچ اعلام کرد که شرکت‌های پتروشیمی تایلند در نیمه دوم سال گذشته میلادی با افزایش خیره‌کننده درآمد روبه‌رو شدند، هرچند سرعت روند بهبود احیا از رکود ناشی از شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا در نیمه نخست سال متفاوت بود.

شرکت پی‌تی‌تی گلوبال کمیکال تایلند (PTT Global Chemical) بازوی پتروشیمی شرکت انرژی پی‌تی‌تی تایلند در پی بهبود قیمت محصولات پتروشیمی در سه ماه چهارم ، درآمد مطلوبی را ثبت کرد، در حالی که شرکت تایلندی ایندورما (Indorama Ventures Ltd (Ltd به‌دلیل رقم بالا و سهم پلی‌اتیلن ترفتالات به سود خالص دست یافت.

مؤسسه اعتبارسنجی فیچ اعلام کرد: شرکت‌هایی مانند پی‌تی‌تی‌جی‌سی (PTTGC) و شرکت زیرمجموعه‌اش به نام آی‌آر‌پی‌سی (IRPC) که بیشتر با کسب و کار پتروشیمی سر و کار دارند در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ از در بخش فعالیت‌های پتروشیمی نسبت به بخش پالایشی و در مقایسه با شرکت‌های مالک پالایشگاه بزرگ از جمله تای اویل (Thai Oil) و اسوو (Esso) حاشیه سود مطلوب‌تری داشتند.

براساس آمارهای این مؤسسه، با بهبود قابل پیش‌بینی فعالیت‌های صنعتی و تجاری در میان تزریق گسترده واکسن کرونا و افزایش تقاضای در بازارهای نهایی، شرکت‌های پتروشیمی تایلند می‌توانند منتظر درآمد بهتر در سال ۲۰۲۱ باشند.

مؤسسه فیچ اعلام کرد: تقاضا برای بسته‌بندی مواد غذایی، محصولات تمیز کننده و بهداشتی باید در سطح مطلوب بماند اما به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۱ پس از افزایش تقاضا در سال ۲۰۲۰، سرعت رشد کاهش می‌یابد ، در حالی که فروش بطری‌های پلی اتیلن ترفتالات (PET) پس از سقوط شدید در سال ۲۰۲۰ به‌دلیل شرایط دورکاری و لغو برگزاری رویدادهای عمومی با کاهش روبه‌رو شد

براساس گزارش مؤسسه اعتبارسنجی، احتمال می‌رود احیای فعالیت بخش‌های پایین دستی از جمله صنایع خودروسازی و ساخت و ساز به نفع تولیدکنندگان پلی‌پروپیلن (PP) باشد.

https://ipna.news/157887کپی شد!