ماجرای سپرده گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی پتروشیمی جم چیست؟

رضا علیزاده در مرداد ماه سال جاری و پیش از رای اعتماد دکتر عبدالملکی برای تصدی وزارت تعاون، کارو رفاه به مدیرعاملی پتروشیمی جم منصوب شد که از شرکت های تحت پوشش این وزارتخانه است.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛سال ۱۳۹۹ مصطفی فیض اردکانی خواهر زاده محمد خاتمی(رییس جمهور اسبق) مدیر عامل شرکت بورسی پلی پروپیلن جم بعنوان بزرگترین تولید کننده محصولات (زیر مجموعه صندوق بازنشستگی) منصوب شد که از شرکت های تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
 در این خصوص باید پرسید آیا این انتصاب صرفا با توصیه یک مقام ارشد در وزارت تعاون، کار  و رفاه دولت موسوم به تدبیر و امید صورت گرفته است؟ آیا استعلام  وی از مراجع ذیصلاح انجام گرفت؟ ماجرای پرونده های متعدد شخصی، چک برگشتی، شاکی خصوصی و همچنین مشکلاتی که در دوره سرپرستی وی در شرکت شیمی بافت(زیر مجموعه شستا) مطرح است چه مواردی می باشد؟
ماجرای سپرده گذاری 1000 میلیارد تومانی پتروشیمی جم چیست؟
در خصوص شرکت پتروشیمی جم می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱- با روی کار آمدن فیض اردکانی طی سال گذشته و با توجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه، تورم لجام گسیخته موجود و نیاز و رویکرد جامعه در شرایط کرونا به مواد بسته بندی و بهداشتی و همچنین محدودیت واردات این مواد به کشور، گفته می شود شرکت پلی پروپیلن جهت افزایش قیمتها تمام محصولات تولید شده را به بازار عرضه نکرده و تنها با رعایت کف عرضه، الباقی محصولات را در انبارهای شرکت و انبارهای اجاره ای در شادآباد و شورآباد تهران انبار کرده و بدین نحو محصولات عرضه شده طی هفته در سال گذشته تا ۱۰۰ درصد در بورس کالا رقابت به خود می دیدند. با این کار خیلی از شرکت های کوچک که دسترسی به بورس کالا نداشته اند می بایست این محصولات را در بازار سیاه تا ۳۰۰ درصد بالاتر از ارزش گذاری سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده جهت تولیداتشان خریداری می کردند.البته باید گفت عصر خبر در خصوص تایید یا رد این مورد نظری ندارد و مسئولان مربوطه باید در این باره نظر بدهند.
۲- همزمان با انتصاب این ژن خوب،رضا علیزاده نماینده سابق ورزقان در مجلس نیز به نمایندگی از شرکت صبا انرژی جهان گستر(زیر مجموعه های صندوق بازنشستگی کشور) به سمت عضو موظف و رئیس هیئت مدیره شرکت پلی پروپیلن جم منصوب شده و یک دفتر کار بسیار لوکس و مجلل در دفتر مرکزی شرکت واقع در شهرک قدس، بلوار فرحزادی در اختیار وی قرار گرفته است.
سال گذشته مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان در یکی از بانک های تهران با توجه به پیگیری های رضا علیزاده سپرده گذاری بلند مدت گردید در صورتیکه می شد با این مبلغ کلان در جهت سرمایه گذاری در صنایع بالادست، پایین دست و ایجاد ارزش افزوده برای سهامداران اقدام نمود، اما رحمان زاده و مدیر عامل و اعضای هیات میدره با تصمیمات عجیب این مبالغ هنگفت را در بانک با سود سپرده گذاری ۲۰ درصد بلوکه نمودند.
رضا علیزاده در مرداد ماه سال جاری و پیش از رای اعتماد دکتر عبدالملکی برای تصدی وزارت تعاون، کارو رفاه به مدیرعاملی پتروشیمی جم منصوب شد که از شرکت های تحت پوشش این وزارتخانه است.
۳- سال گذشته سازمان بازرسی کل کشور موضوع اختلاس ۲ میلیون درهمی در سال ۱۳۹۵ را که توسط چند نفر از کارکنان شرکت صورت گرفته بود در دست بررسی قرار داد که پرونده آن هم اکنون در دادگاه جرایم اقتصادی عسلویه مفتوح است.
یکی از متهمان این پرونده شخصی بنام خانم (س. ت) بوده که وی هم اکنون در  تهران دفتر کار دایر کرده و گویا کارپرداز شرکت LEMANIA در تهران بوده و محصولات پتروشیمی را از شرکت های داخلی خریداری و صادر می نماید. در حال حاضر ارتباطات کاری تنگاتنگی بین وی و شرکت پلی پروپیلن جم برقرار است.
https://ipna.news/157727کپی شد!