تحریم مانع بومی‌سازی فناوری‌های نو در پتروشیمی جم نشد

مدیرعامل پتروشیمی جم با تأکید بر اینکه تحریم نتوانست مانع بومی‌سازی فناوری‌های نو در این شرکت شود، گفت: با وجود مشکلات پرشمار در زمینه تحریم‌های پتروشیمی،شاهد هستیم پیچیده‌ترین مشکلات به دست متخصصان توانمند داخلی حل می‌شود و در کنار این تهدیدها فرصت‌هایی پدید آمده است روز به ‌روز بسیاری از موارد بومی‌سازی شود.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، رضا علیزاده با اشاره به انجام فرآیند تعمیرات اضطراری در کوتاه‌ترین زمان ممکن اظهار کرد: در روزهای آخر مردادماه توربین‌ کمپرسور ۳۰۱ واحد الفین دچار مشکل شد و مجبور به توقف سیستم برای تعمیر و نگهداری آن شدیم؛ کار پیچیده و بسیار سختی که با توجه به شرایط تحریم با استفاده از توانمندی داخلی صددرصدی و نیروهای متخصص داخل شرکت از بخش تعمیرات و تعدادی از دیگر متخصصان کشور انجام شد.

وی یادآور شد: برنامه زمانی پیش‌بینی‌شده سه هفته بود، اما با کار شبانه‌روزی و تلاش اعضای شرکت و گروه تعمیرکاری توانستیم زودتر از زمان‌بندی اعلام‌شده و طی ۱۶ روز به مراحل انتهایی کار برسیم و دوباره واحد را عملیاتی و محصول تولید کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی جم اظهار کرد: لازم است از همکارانم برای حل این مشکل و تعمیرات اساسی که روی این توربین انجام دادند، قدردانی کنم، البته موانع و مشکلات صنعت پتروشیمی در حوزه تأمین مواد اولیه و تجهیزات با توجه به تحریم‌های ظالمانه بسیار زیاد است، با وجود این، توانمندی و مهارت نیروهای داخلی شرکت در بخش‌های مختلف بسیار بالاست و جای افتخار دارد.

علیزاده تصریح کرد: با وجود مشکلات سنگین و سخت در حوزه تحریم‌های پتروشیمی، خوشبختانه این استعداد و توانمندی در مجموعه‌های ما وجود دارد و امروز شاهد هستیم پیچیده‌ترین مشکلات به‌دست جوانان و کارشناسان توانمند کشور انجام می‌شود و در کنار این تهدیدها، فرصت‌هایی ایجاد شده که روز به ‌روز بسیاری از موارد در داخل کشور بومی‌سازی شود.

وی ادامه داد: تلاش شد در این دو هفته توقف، تعمیرات بخش‌های مختلف انجام شود تا استفاده حداکثری از این فرصت انجام شود، این موضوع سبب می‌شود در ادامه بتوانیم با ظرفیت، توان و اطمینان بیشتر کار را ادامه دهیم.

مدیرعامل پتروشیمی جم با قدردانی از تمامی مدیران و کارکنان مجموعه جم گفت: مدیران، کارکنان و متخصصان فداکارانه پای کار ایستادند و کار را به نحو احسن انجام دادند، همچنین دیگر پتروشیمی‌های منطقه با روحیه همکاری در زمینه تأمین تجهیزات، تبادل دانش و نیروهای فنی و همچنین همکاری‌های فرآیندی با ما همکاری خوبی داشتند که جای قدردانی دارد.

این مقام مسئول با اشاره به وجود منابع عظیم گازی و استقرار صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در استان بوشهر اعلام کرد: وجود این نعمات خدادادی سبب شده است سرمایه‌گذاری‌های کلانی در منطقه انجام شود و در کنار آن نیز یک‌سری آسیب‌های خاص به این استان تحمیل شده که وظیفه خود می‌دانیم در حوزه تکالیف و وظایف اجتماعی مساعدت‌های لازم را انجام دهیم.

علیزاده، حمایت برای رفع محرومیت‌ها و مشکلات را جزو وظایف و اولویت‌های خود عنوان و تأکید کرد: عمل به مسئولیت‌های اجتماعی برای ما یک اصل است و حاضر به هرگونه همکاری با مسئولان استان به این منظور هستیم.

وی اظهار کرد: سعی خواهیم کرد همکاری با استان را تقویت کرده و درباره آنچه وظیفه قانونی و شرعی ما در خدمات‌رسانی و رفع محرومیت‌ها در این منطقه از کشور است حداکثر تلاش و ظرفیت خود را به‌کار گیریم.

این مسئول تصریح کرد: در شرایط حاضر شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به نمایندگی از واحدهای مستقر در منطقه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اقدام‌های خوب و ارزشمندی انجام داده است، در عین حال این شرکت نیز از هرگونه حمایت در زمینه بحران کرونا و دیگر مسائل موجود در منطقه و کشور استقبال می‌کند.

https://ipna.news/157642کپی شد!