پرونده پتروشیمی گلستان تا چند ماه آینده تعیین تکلیف می شود

 رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پرونده پتروشیمی گلستان به دلیل جابجایی قاضی به طول انجامید که تلاش می کنیم حداکثر تا چند ماه آینده تعیین تکلیف شود.

 

به‌گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، حیدر آسیابی بعدازظهر شنبه در دیدار با مجمع نمایندگان استان اظهارکرد: نمایندگان بیشتر از هر کس دیگری با مشکلات حوزه کاری خود آشنا هستند و ما از انتقال این آسیب ها و مشکلات به دستگاه قضایی استان از سوی نمایندگان استقبال می کنیم و با کمک دستگاه های اجرایی برای رفع آن اقدام خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر گره گشایی از تولید در استان گفت: بیشتر موانع صنعتگران، مشکلات داخلی است و باید این موانع از سوی دستگاه ها رفع شود.

آسیابی افزود: فرش قرمز برای سرمایه گذار یعنی رفع موانع تولید از طریق روش هایی مانند دریافت آسان تر مجوز، ایجاد پنجره واحد و پرداخت تسهیلات است و گاهی هم وضع برخی قوانین یا اجرای ناقص قانون دست و پاگیر صنعت می شود و سرمایه گذار را فراری می دهد.

وی بیان کرد: آماده استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی برای حل مشکلات قانونی بخش تولید و سرمایه گذاری استان هستیم.

آسیابی اضافه کرد: الزام دستگاه های اداری و بانک ها به اجرای مصوبات کارگروه هایی مانند ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید را با جدیت دنبال می کنیم.

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: چوب لای چرخ پیشرفت کشور نوعی فساد است و در کنار حمایت از مدیران سالم و ریسک پذیر با مدیران فاسد برخورد می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه تضمین کننده حقوق ملت است و اگر حقوق عامه در دستگاه های اجرایی مورد اهتمام قرار نگیرد موظف به پیگیری و احقاق حق مردم هستیم.

آسیابی متذکر شد: اجرای حقوق عامه اکثراً بر عهده دولت است و هر جایی که احساس کنیم دستگاه های اجرایی نسبت به حقوق عامه کوتاهی می کنند باید ورود پیدا کنیم.

رئیس کل دادگستری استان درباره گزارش نماینده مردم غرب گلستان درباره برخی تخلفات در واگذاری طرح های گردشگری در ساحل بندرگز و بندرترکمن گفت: به بازرسی استان دستور ورود می دهیم و اگر تخلفی صورت گرفته باشد برخورد می کنیم.

آسیابی افزود: پرونده پتروشیمی استان هم به دلیل جابجایی قاضی کمی به درازا کشیده بود که تلاش می کنیم حداکثر تا چند ماه آینده تعیین تکلیف شود.

https://ipna.news/157563کپی شد!