تصفیه‌خانه پساب صنعتی بهداشتی دماوند انرژی عسلویه به بهره‌برداری رسید

مرحله نخست تصفیه‌خانه و پساب صنعتی بهداشتی شرکت دماوند انرژی عسلویه با ظرفیت ۱۳۰مترمکعب در ساعت و با روش تصفیه فیزیکی-شیمیایی و بیولوژیک به بهره‌برداری رسید.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ آیین این طرح محیط زیستی امروز (دوشنبه، چهارم مردادماه) با پیام دکتر حسن روحانی، ریاست‌جمهوری و با حضور محدود مقام‌ها و مسئولان استانی افتتاح شد.

شرکت دماوند انرژی عسلویه برای اجرا و رعایت الزام‌های قانونی محیط زیستی ابلاغی وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست، طرح ساخت واحد تصفیه‌خانه و پساب صنعتی بهداشتی فاز دو منطقه ویژه پتروشیمی را در سه مرحله در دستور کار خود قرار داد و پس از دریافت مجوزهای لازم و در برنامه زمانی فشرده، مرحله نخست این تصفیه‌خانه را با ظرفیت ۱۳۰ مترمکعب در ساعت و با روش تصفیه فیزیکی- شیمیایی و بیولوژیک با وجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس همه‌گیر کووید -۱۹ (کرونا) و کاهش فعالیت‌های اجرایی در منطقه به مرحله بهره‌برداری رسانده است.

شرکت «زلال ایران» به‌عنوان یکی از شرکت‌های معتبر و تخصصی در اجرای چنین طرح‌هایی با شیوه قراردادی تجهیزات، کالا، راه اندازی و اجرا (EPCC) انجام و از حداکثر توان تولید داخل اعم از سیستم‌های برق، ابزار دقیق، بسته‌های شیمیایی و الکتروپمپ استفاده شده است.

شرکت دماوند انرژی عسلویه این پروژه را مطابق برنامه زمانبندی و در راستای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، رعایت الزام‌های قانونی و سیاست‌های کلی صیانت از محیط زیست، مسئولیت‌های اجتماعی و به‌منظور بهره‌برداری بهینه از منابع آب و پساب تصفیه شده برای کاهش مصرف آب‌های زیرزمینی و آب دریا برای آبیاری فضای سبز در کمتر از یکسال عملیاتی کرده است.

شایان ذکر است، براساس برنامه‌ریزی انجام شده مرحله بعدی این طرح با ظرفیت مشابه و برای واحدهای آینده فاز ۲ عسلویه طی یک سال آینده ساخته می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

https://ipna.news/157378کپی شد!