لجبازی پتروناد با بومی ها/ نماینده مجلس: آزمون شرکت پتروناد آسیا باید کاملا بومی برگزار شود

شرکت پترونادآسیا مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرماهشهر اقدام به انتشار دفترچه آزمون به منظور استخدام نیرو کرده اما در این آزمون امتیازی برای نیروهای بومی شهرستان بندرماهشهر در نظر گرفته نشده است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، در این آزمون که ظرفیت استخدام آن ۵۴ نفر است هیچ امتیاز ویژه ای برای مردم شهرستان بندرماهشهر با بیش از ۲۰ هزار جوان متخصص بیکار گرفته نشده است.

پیش تر مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان از ممنوعیت جذب نیروی غیربومی در پتروشیمی های بندرماهشهر حسب تصمیم شورای تامین استان سخن گفته بود.

علیرضا شمیم مدیرعامل شرکت پترونادآسیا بدون در نظر گرفتن شرایط منطقه، تصمیمات شورای راهبردی استان خوزستان و ۲۰ هزار جوان بیکار توانمند در این شهرستان اقدام به برنامه ریزی آزمون کرده که با مخالفت جدی نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و فعالین اجتماعی شهرستان روبرو شده است.

حبیب اقاجری نماینده مردم بندرماهشهر در این مورد بیان داشت: آزمون استخدامی شرکت پتروناد باید کاملا بومی برگزار شده و شرکت مزبور نیروهای مورد نیاز را از سطح شهرستان بندر ماهشهر جذب کند؛ در غیر اینصورت مانع برگزاری این آزمون خواهیم شد و محکم پای این موضوع خواهیم ایستاد.

فرماندار بندرماهشهر نیز در خصوص آزمون پتروناد آسیا اظهار کرد: حمایت و پشتیبانی و رفع موانع از سرمایه‌گذاری از وظایف ذاتی حاکمیت بوده اما با توجه به آمار بالای جوانان تحصیل کرده بومی و جویای کار در منطقه، لازم است تمام شرکت‌هایی که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه شهرستان را دارند، نسبت به استخدام و بکارگیری نیروهای بومی منطقه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرعامل شرکت پتروناد آسیا در حالی مصرانه بر انجام استخدام نیروی غیربومی پافشاری می کند که اعتراض مردم منطقه در پی انتشار این خبر افزایش یافته و درخواست فعالین اجتماعی و جوانان جویای کار شهرستان بندرماهشهر استفاده از نیروی متخصص بومی در این آزمون، جهت استخدام در شرکت پترونادآسیا است و از خواسته خود کوتاه نخواهند آمد.

https://ipna.news/157159کپی شد!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *