۷ شهر خوزستان تعطیل شدند/ قطب پتروشیمی استان تعطیل نشد/ کارگران‌ صنعت زیر گرمای سوزان بدون تعطیل کاری!

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: براساس گزارش هواشناسی خوزستان و بررسی مدل‌ها و با توجه به احتمال وقوع دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد ادارت هفت شهرستان روز شنبه (۱۲ تیر ماه ۱۴۰۰)تعطیل اعلام شدند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، شهاب صدیقی با اعلام این خبر گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، شوش، کرخه، دشت آزادگان، هویزه و شادگان ۱۲ تیر ماه تعطیل هستند.

این در حالی است که بندرماهشهر در جنوبی ترین نقطه خوزستان قرار گرفته و وجود دریا در این منطقه دمای و پدیده شرجی، احساسی بسیار بالاتر از نشانگر دماسنج ها است.
این نکته نیز قابل توجه است که همسایگان بندرماهشهر یعنی خرمشهر، آبادان و شادگان که از قضا هم‌ مرز و مجاور بندرماهشهر است تعطیل شدند اما گویی بندرماهشهر ور جغرافیایی دیگر قرار دارد.

به نظر میرسد عدم تعطیلی شهرستان بندرماهشهر، وجود شرکتهای صنعتی بزرگ در این منطقه است و مسئولین استان و شهرستان بین صنعت و مردم، صنعت را انتخاب کرده اند.

هفته پیش نیز تعطیلی چند شهر استان اعلام شد که نهایتا بندرماهشهر نیز در آن لیست نبود. شهروندان بندرماهشهر خواستار اقدام مسئولان‌ شهرستان و استان بر اساس قانون در تعطیلی بالای ۵۰ درجه یا پرداخت تعطیل کاری به کارکنان هستند.

https://ipna.news/157127کپی شد!