۵ شرکت منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر سبز شدند

شرکت‌های پتروشیمی مارون، امیرکبیر، لاله، فن‌آوران و سازمان منطقه ویژه، به‌عنوان شرکت‌ها و صنایع سبز منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی انتخاب شدند.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،دیروز (سه‌شنبه، هشتم تیرماه) آیین تجلیل از واحدهای صنعتی‌خدماتی سبز و تلاشگر عرصه محیط زیست استان خوزستان روز سه‌شنبه (هشتم تیرماه) در اهواز از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد.

در این مراسم سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، شرکت‌های مارون، امیرکبیر، فن‌آوران و لاله از این منطقه به‌عنوان صنایع سبز شناخته و معرفی شدند.

محمدرضا قانع، رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در این خصوص گفت: پارسال عملکرد زیست‌محیطی این شرکت‌ها در سال ۹۸، از سوی سازمان حفاظت محیط زیست بررسی شد و موفق شدند به جمع شرکت‌های سبز منطقه افزوده شوند.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۴ شرکت از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی جزو صنایع سبز محسوب می‌شوند.

رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور پس از دریافت گزارش عملکرد شرکت‌های شرکت‌کننده در این فرآیند، نسبت به ارزیابی و راستی‌آزمایی گزارش‌های ارسالی اقدام کرده و در صورتی که عدم آلایندگی شرکت‌ها و صنایع احراز شده و توانسته باشند در شاخص‌های مربوطه امتیازات لازم را کسب کنند، آنها را به عنوان صنایع و شرکت‌های سبز معرفی می‌کند.

قانع در توضیح شاخص‌های ارزیابی این شرکت‌ها گفت: مصرف حامل‌های انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت اصولی پساب‌ها و پسماندها، اجرای پایش‌های زیست‌محیطی، توسعه و نگهداری فضای سبز، پیگیری اجرای طرح‌های بهبود وضعیت زیست‌محیطی و حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه بازیافت از جمله مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی صنایع سبز است.

پتروشیمی‌های بندرامام و شهیدتندگویان؛ تلاشگران محیط زیست

در همین حال، پتروشیمی‌های بندرامام و شهید تندگویان در همایش صنعت سبز به عنوان واحدهای تلاشگر استانی معرفی شدند و از اقدام‌های محیط زیستی آنها قدردانی شد.

پتروشیمی شهید تندگویان با توجه به آغاز و اجرای پروژه‌های متعدد و مهم در زمینه محیط زیست از جمله سیستم تصفیه و بازیافت آب بلودان برج خنک‌کننده که افزون بر استفاده بهینه از آب و بازیافت آب سبب صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف آن می‌شود و پروژه احداث راکتورهای بی‌هوازی تصفیه‌خانه فاضلاب که سبب بهبود کمی و کیفی عملکرد تصفیه‌خانه شده و عملیات نگهداری و تعمیر آن را نیز تسهیل می‌کند، موفق به دریافت لوح سپاس این همایش به عنوان شرکت تلاشگر استانی شد.

پتروشیمی شهید تندگویان با توجه به اهمیت موضوع محیط زیست و حفظ و نگهداری آن به عنوان امانت آیندگان، همواره صیانت از محیط زیست را جزو برنامه‌ها و اهداف اصلی خود معرفی کرده و اجرای ۲۵ پروژه محیط زیستی از جمله فعالیت‌های این شرکت برای گام برداشتن به سوی صنعت سبز است.

پتروشیمی بندر امام نیز همواره با هدف حفاظت و صیانت از محیط زیست برنامه‌ها و پروژه‌های خود را اجرایی کرده است. این شرکت دارای بزرگ‌ترین پروژه زیست‌محیطی (تصفیه‌خانه پساب متمرکز) در سطح وزارت نفت و دارای مرکز دفن بهداشتی پسماندهای صنعتی (لندفیل) در کشور است. در اقدامی دیگر، این شرکت واحد کلرآلکالی خود را از مدار تولید خارج کرد تا فرآیند جیوه را از این واحد حذف کند و به فرآیند ممبراین تغییر دهد که مجموع این اقدام‌های زیست محیطی موجب قدردانی‌های متعددی در حوزه محیط زیست از این شرکت شده است.

https://ipna.news/157116کپی شد!