طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی فرصتی مناسب برای حضور سازندگان ایرانی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به ساخت ۵۰ طرح توسعه‌ای صنعت پتروشیمی گفت: این فرصتی مناسبی برای حضور سازندگان داخلی به‌شمار می‌رود تا با نگاهی راهبردی و بلندمدت در روند توسعه این صنعت مشارکت کنند.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ بهزاد محمدی روز دوشنبه (هفتم تیرماه) در بازدید از بخش‌های مختلف شرکت توربوکمپرسور نفت (OTC) با قدردانی از تلاش‌ها و دستاوردهای ارزشمند کسب‌شده در مسیر بومی‌سازی و ساخت کمپرسورها و توربین‌های مورد نیاز صنعت نفت اظهار کرد: این مجموعه تولیدی در استاندارد جهانی فعالیت می‌کند و هیچ‌چیز از رقبای اروپایی و آسیایی خود کمتر ندارد و یکپارچگی و مدیریت این شرکت ایرانی ستودنی است.

وی با بیان اینکه توجه به تخصص، دانش و نوآوری سبب پیشرفت در شرکت توربوکمپرسور نفت شده است، گفت: شرکت‌های مجموعه صنعت نفت از این شرکت رضایت دارند و این مجموعه بزرگ می‌تواند در طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی نیز حضور مؤثرتری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به بهره‌برداری از ۱۷ طرح پتروشیمی با ظرفیت ۲۵ میلیون تن و تحقق رکورد دست‌نیافتنی اشاره و تأکید کرد: با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و تولیدی شدن ۵۰ طرح در دست اجرای دیگر، ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به ۱۳۷ میلیون تن می‌رسد.

محمدی با اشاره به اینکه اکنون ۵۰ طرح پتروشیمی در حال ساخت است، اظهار کرد: این فرصتی مناسب برای حضور سازندگان داخلی به‌شمار می‌رود تا با نگاهی راهبردی و بلندمدت در روند توسعه این صنعت مشارکت کنند.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۴ درآمد صنعت پتروشیمی به ۳۷ میلیارد دلار خواهد رسید و سروسامان گرفتن طرح‌های راهبردی و هوشمند صنعت که شامل طرح‌های خوراک ترکیبی، تولید پروپیلن و نیز طرح‌های پیشران است به تحولی بزرگ در صنعت پتروشیمی منجر می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: با اتخاذ راهبردهای بلندمدت، می‌توان با مهم شمردن مشتری‌مداری و خدمات پس از فروش، در بازارهای متنوعی وارد شد.

محمدی با بیان اینکه استفاده از تجارب شرکت‌های صاحب‌نام بین‌المللی با نگاه به آینده، سبب شده است که بخش قابل توجه‌ای از نیازهای صنعت نفت از طریق شرکای داخلی نظیر شرکت OTC تأمین شود، گفت: حرکت‌های توسعه‌ای در گروه OTC بسیار هوشمندانه است و این شرکت می‌تواند با همین راهبرد و با حرکت به سمت تولید کمپرسورهای فرآیندی، حضور خود را در صنعت پتروشیمی افزایش دهد.

https://ipna.news/157102کپی شد!