درخشش پتروشیمی ایلام در هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام از درخشش مجتمع پتروشیمی ایلام در جمع شرکت‌های هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سالجاری خبرداد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،حسن نجفی سمنانی اظهار داشت: مجتمع پتروشیمی ایلام در کنار مجموعه‌ی پتروشیمی‌های ایران به عنوان یکی از پرچم‌داران خنثی‌سازی تحریم در این موفقیت بزرگ و به شکست کشاندن جنگ اقتصادی دشمن نقشی عظیم و محوری داشت و با کار، تولید شبانه‌روزی و عزمی محکم با شکوفا کردن ظرفیت‌های داخلی، صادرات محصولات و ارزآوری، نقشی مهم و تاثیرگذار در خنثی سازی تحریم را بر عهده داشت.

وی یاداور شد: یکی از مهمترین دستاورد‌های موفقیت آمیز پتروشیمی ایلام درسال ۱۳۹۹ که حاصل تلاش همه نیرو‌های شرکت اعم از کارکنان، کارگران و مدیران پتروشیمی بود، راه‌اندازی و به تولید رساندن الفین سیزدهم بود که بعد از ۱۷ سال و در اوج تحریم‌ها در استان ایلام به راه اندازی رسید و فعالیت رسمی آن شروع شد.

نجفی سمنانی اضافه کرد: افتتاح واحد الفین پتروشیمی ایلام علاوه بر اینکه پیروزی بزرگی برای کشور و شکست دشمن در جنگ اقتصادی محسوب می‌شود، باعث اشتغال‌زایی بیشتر و تولید ثروت بوده و با توانمندتر شدن پتروشیمی ایلام، زمینه ایجاد پارک پلی‌پروپیلن نیز در استان ایجاد شده و این مهم در آینده‌ی صنعت پتروشیمی در جهان بدون شک به استان ایلام جایگاهی ممتاز خواهد بخشید.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام افزود: هدف این است که از پتروشیمی ایلام به عنوان واحد نمونه موفق سرمایه‌گذاری در استان یاد شود و مشوقی برای سایر سرمایه‌گذاران بزرگ باشد که در استان مهم و راهبردی ایلام سرمایه‌گذاری‌های کلان انجام بدهند و در آینده‌ی نزدیک، استان ایلام با ذخایر سرشار هیدروکربن به قطب پتروشیمی کشور تبدیل شود.

https://ipna.news/156100کپی شد!