عربستان یک مجتمع جدید تولید پلی‌پروپیلن می‌سازد

شرکت پتروشیمی اَدونس پتروکمیکال (Advanced Petrochemical) عربستان از ساخت یک کارخانه هیدروژن‌زدایی پروپان و یک واحد تولید پلی‌پروپیلن خبرداد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ شرکت پتروشیمی شرکت اَدونس پتروکمیکال عربستان ساخت یک واحد جدید هیدروژن‌زدایی پروپان (PDH) و یک کارخانه پلی پروپیلن (PP) در شهرک صنعتی الجبیل را در سال ۲۰۲۱ آغاز می‌کند.

اَدونس پلی‌الفین (APOC) به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه اَدونس پتروکمیکال عربستان با سهم ۸۵ درصدی، برای تامین مالی بخشی از اجرای این پروژه از صندوق بین‌المللی توسعه عربستان (SIDF) 3 میلیارد ریال (۸۰۰ میلیون دلار) وام دریافت می‌کند.

کارخانه پیشرفته هیدروژن‌زدایی پروپان دارای ظرفیت تولید سالانه ۸۴۳ هزار تن پروپیلن خواهد بود، در حالی که ظرفیت تولید سالانه مجتمع تولید پلی‌پروپیلن ۸۰۰ هزار تن خواهد بود.

شرکت اَدونس پتروکمیکال عربستان ششم دسامبر پرونده خود درباره این پروژه‌ها را به شرکت بورس عربستان (تداول) اعلام کرد.

ساخت این طرح‌ها سال آینده میلادی آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ به مرحله بهره‌برداری و استفاده تجاری برسد.

اَدونس پلی‌الفین یک سرمایه‌گذاری مشترک بین اَدونس گلوبال اینوستمنت متعلق به شرکت اَدونس پتروکمیکال عربستان و اس‌کی گس پتروکمیکال کره جنوبی است.

این شرکت اعلام کرد که تامین مالی این طرح ۲۵ درصد از طریق سهامداران خواهد و باقیمانده هزینه پروژه افزون بر وام صندوق توسعه بین‌المللی عربستان، ازسوی اَدونس پلی‌الفین به شکل وام از وام‌دهندگان تجاری تأمین می‌شود.

اَدونس پتروکمیکال عربستان هم‌اکنون در شهرک صنعتی الجبیل در حال فعالیت است، در حالی که شرکت تابعه آن در کره جنوبی اس‌کی اَ دونسد در اولسان پروپیلن تولید می‌کند.

بر اساس داده‌های آی‌سی‌آی‌اس، اَدونس پتروکمیکال عربستان هم‌اکنون ۴۵۵ هزار تن در سال پروپیلن و ۴۸۰ هزار تن در سال پلی‌پروپیلن تولید می‌کند.

https://ipna.news/156059کپی شد!