نمونه‌برداری در پتروشیمی شازند از مخزن تعیین شده انجام می‌شود

 سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه باید از هر محصولی قبل از صادرات از استان مرکزی تست گرفته شود گفت: نمونه‌برداری در پتروشیمی شازند از مخزن تعیین شده انجام می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ محسن خیرمند عصر امروز در حاشیه بازدید از پتروشیمی شازند با اشاره به موضوع قاچاق اظهار داشت: پیش از این در رابطه با بحث قاچاق کالا و ارز به طور عملی برخوردهای دستگاه قضایی برخوردهایی مقابله‌ ای بوده اما در قانون جدید قاچاق کالا و ارز که از ۶ سال گذشته اجرایی شده بحث پیشگیری از قاچاق بسیار جدی مورد توجه قرار گرفته که در این قانون مسئولیت کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز به عهده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه قرار داده شده است.

وی افزود:  باید از هر محصولی قبل از صادرات هم تست گرفته شود و هم نمونه شاهد نگهداری گردد، در حال حاضر روال کار بر این صورت است که نمونه‌ها از هر کامیون به طور مجزا گرفته می‌شود که این موضوع هم از نظر حجم بالای نمونه‌های شاهد و بحث نگهداری آنها و هم افزایش احتمال تخلف حین جابه‌جایی کامیون از پتروشیمی به گمرک تا قبل از پلمپ آن هم برای گمرک و هم شرکت پتروشیمی مشکل‌ساز شده است.

خیرمند تصریح کرد: باتوجه به معضلات و مشکلات به وجود آمده، در جلسه قبلی کارگروه قاچاق کالا و ارز استان مقرر شد تا در شرکت پتروشیمی شازند یک مخزن مشخص شد و نمونه‌برداری از این مخزن انجام شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی ادامه داد: از آنجا که در محل مخزن نیز  مشکلاتی وجود داشت نیاز بود تا برای بررسی و برطرف کردن آنها بازدیدی با نمایندگان اداره استاندارد و گمرک از پتروشیمی شازند صورت گیرد که البته  عمده مشکلات مربوط به بحث پلمپ مخزن است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع کار نو و مهمی به شمار می‌رود که در استان انجام خواهد شد و امیدواریم با پیگیری های این معاونت، همراهی و تعامل دبیر هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری مرکزی و همکاری دستگاه های مربوطه استارت کار از پایان بهمن ماه زده شود.

https://ipna.news/154941کپی شد!