۳۶درصد شاغلان پتروشیمی جم بومی هستند

معاون مجتمع پتروشیمی جم گفت: این شرکت در حال حاضر۸۳۰ نفر نیروی رسمی شاغل دارد که از این شمار ۳۶درصد بومی استان بوشهر به عنوان میزبانان این صنعت هستند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، حسن معینی اعلام کرد: این درحالی است که آمار ارایه شده تنها متعلق به مجموعه اصلی پتروشیمی جم بوده و شرکت های تابعه زیر مجموعه این مجتمع عظیم صنعتی را شامل نمی شود.

وی یادآورشد: پتروشیمی جم در یک سال گذشته علاوه بر نفرات یادشده ۸۸ نفر نیروی جدید به خدمت گرفته که از این شمار ۶۳ نفر معادل ۷۵درصد کل نیروهای استخدامی بومی استان بوشهر است.

معاون مجتمع پتروشیمی جم اظهارداشت: از مجموع همکاران بومی شاغل در این مجتمع ۵۸ نفر در واحدهای عملیاتی و ستادی دارای رتبه A به بالا در چارت سازمانی هستند.

معینی گفت: بکارگیری نیروی متخصص و توانمند بومی به عنوان بخشی از حق مسلم ساکنان استان بوشهر است که همواره متحمل هزینه های ناشی از حضور صنعت در منطقه شده اند.

وی افزود: در طول ۲ سال منتهی به آبانماه ۹۹، شاغلان بومی پتروشیمی جم از شانس مناسبی برخوردار بوده اند و و با استقرر تیم جدید مدیریتی نه تنها از آمار بومیان شاغل و مسوول در این مجتمع کاسته نشده بلکه مسوولیت های حساس و جایگاه مدیریتی مناسبی نیز نسبه به گذشته به ایشان واگذار شده است.

معینی اضافه کرد: پتروشیمی جم هم اکنون در حوزه های مهمی همچون عملیات بهره برداری ، تعمیرات ،پژوهش و فناوری از مدیران بومی بهره می برد.

وی بااشاره به دستاوردهای پژوهشی و گردیهای استراتژیک طراحی شده توسط این مجتمع در دوران تحریم گفت: بخش قابل توجهی از این دستاوردها که ثمره آن تداوم با اقتدار تولید و عدم وابستگی خارجی است با حضور نیروهای بومی محقق شده است.

پتروشیمی جم یکی از بزرگترین مجتمع های تولید اتیلن و پلیمر خاورمیانه است که در سال ۷۹، در راستای برنامه های کلان کشور و به منظور بهره برداری از میدان گازی پارس جنوبی با گستره ۷۷ هکتار در جنوبی ترین نقطه استان بوشهر و در سواحل خلیج فارس در شهرستان عسلویه احداث شده است.

https://ipna.news/153493کپی شد!
منبع