شرکت فجر انرژی خلیج فارس با عرضه آرگون و نیتروژن مایع در بورس سود خود را از این محصولات را سه برابر کرد/اکسیژن مایع در یک قدمی عرضه در بازار بورس

زال خانی مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس از عرضه آرگون و ازت مایع برای نخستین بار در بازار بورس انرژی و کالا خبر داد و گفت: فروش این محصولات در بورس جهش و رکوردی سه برابری برای فجر در پی داشته و به زودی اکسیژن مایع نیز در بازار بورس عرضه خواهد شد.
به گزارش حبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛غلامعلی زالخانی مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس شرکت اظهار کرد: آرگون و ازت مایع دو محصول شرکت فجر انرژی خلیج فارس هستند که فروش آنها به شرکت های خارج از منطقه ویژه اقتصادی صورت می گیرد.
وی افزود: در راستای حضور شفاف و ایجاد یک تاثیر ساختاری و مثبت در بازار کشور در سال ۱۳۹۹ تصمیم گرفتیم که عرصه مستقیم این محصولات را در بورس آغاز کنیم؛ در نهایت فجر با اخذ مجوز از سازمان بورس توانست از یک ماه گذشته آرگون و نیتروژن خود را در بورس عرضه کرده و به فروش برساند.
مدیر عامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس با اشاره اینکه قیمت این محصولات در بازار بورس رقابتی هستند بیان کرد: با توجه به عرضه و تقاضای این دو محصول قیمت این محصولات جهش سه برابری داشته است؛ پس از آن کارشناسان بازرگانی فجر مطالعاتی بر روی بازار داشته و به این نتیجه رسیدند که ظرفیت فروش و عرضه اکسیژن مایع نیز در بازار بورس وجود دارد. امیدواریم با همکاری واحد های مختلف بتوانیم طی چند ماه آینده اکسیژن مایع نیز به سید محصولات ما نیز اضافه شود.
زال خانی با اشاره به اینکه شرکت فجر بخش قابل توجهی از بازار داخلی آرگون مایع و نیتروژن مایع را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: ارزش پیشنهادی ما به مشتریان برای خرید این دو محصول کیفیت و خلوص بالا بوده که تقریبا در کشور ممتاز هستند؛ ما برای انتقال این ارزش به مشتریان  گواهی GC-MARK را از یک شرکت بین المللی معتبر دریافت کرده ایم و این عامل موجب شده که محصولات فجر به صورت رقابتی و با قیمت بسیار خوبی در بازار به فروش برسند.
وی با تاکید بر اینکه به زودی اکسیژن مایع به سبد محصولات فجر اضافه خواهد شد، عنوان کرد: شرکت فجر انرژی خلیج فارس فروش اکسیژن مایع را در دستور کار خود قرار داده و به دنبال پیدا کردن سهم بازار خود برای این محصول در کشور است؛ فجر سال گذشته ۱۹۰۰ تن آرگون مایع و ۱۴ هزار تن نیتروژن مایع به فروش رسانده و برنامه ما این است که در نیمه دوم امسال تمام فروش خود را از طریق بازار بورس داشته باشیم.
وی ادامه داد: ما همچنین با مطالعاتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که بازار غیر از بازار داخلی ظرفیت خوبی برای فروش محصولات فجر بوده است که بلافاصله با گمرک و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مکاتباتی انجام داده و مقدمات ورود به این بازار را فراهم کرده‌ ایم ؛ با توجه به اینکه قیمت فروش برپایه دلار بوده پس فروش این محصولات به بازاری غیر از بازار داخلی می تواند ارزآوری و ارزش افزوده بسیار بالایی برای کشور و شرکت در پی داشته باشد.
مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس گفت: ما در حال طی مراحل قانونی برای ورود به بازارهای خارجی هستیم و امیدواریم که طی یک ماه آینده هفته ای بیش از ۱۰۰ تن محصول را به این بازار جدید عرضه کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت فجر انرژی خلیج فارس در پی آن است که با حفظ سهم خود در بازار بتواند محصولات خود را به صورت رقابتی عرضه کند و بخشی از ظرفیت خود را به فروش در بازارهای جدید  اختصاص دهد تا ارز مورد نیاز خود را از این محل تامین کند و اگر این موضوع محقق شود، پیش بینی می شود  بیش از ۲ میلیون دلار  در سال درآمد کسب از این محل کسب شود.
https://ipna.news/153143کپی شد!