کاهش۱۳درصدی مراجعات به کلینیک قلب بیمارستان نفت گچساران

آمار مراجعات به کلینیک قلب از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳ درصد کاهش داشته و علت آن هم شیوع ویروس کرونا است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ صغری صادقی مسئول کلینیک های تخصصی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت‌: در شش ماه نخست سال جاری یکهزار و ۷۰۱ نفر به کلینیک قلب مراجعه و خدمات دریافت نموده اند.

وی آمار مراجعات در مدت مشابه سال گذشته را یکهزار و ۹۴۸ نفر اعلام کرد.

صادقی گفت: از مجموع مراجعه کنندگان در شش ‏ماه گذشته، ۲۴۶ بیمار به دستگاه اکو کاردیوگرافی پورتال برای معاینه نیاز داشتند.

وی همچنین با بیان اینکه در این مدت برای ۲۶ بیمار هولتر نوار قلب انجام شده است یادآور شد: هولتر قلب یک آزمایش برای بررسی سلامت قلب است .
ابتلای۵.۵درصد جمعیت تحت پوشش به بیماری قلبی

مسئول تیم پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: ۷۱۹ نفر معادل ۵.۵ درصد از جمعیت تحت پوشش به بیماری قلبی مبتلا هستند.

عباس بزرگی اظهار داشت: ۳۹۹ نفر حدود ۵۵ درصد از افراد مبتلا به بیماری قلبی مرد و ۳۲۰ نفر معادل ۴۵ درصد زن می باشد.

وی با بیان اینکه ۹۶ نفر از افراد دچار بیماری قلبی عمل جراحی باز قلب (بای‌پس قلب) انجام داده اند تصریح کرد: از این تعداد ۷۵ نفر مرد و ۲۱ نفر زن هستند.

وی یادآور شد: اکثر قریب به اتفاق افراد مبتلا به بیماری قلبی بالای ۴۰ سال سن دارند.

بزرگی یادآور شد: تیم پزشک خانواده خدماتی از جمله اندازه گیری قد، وزن، فشارخون، بررسی داروها، نوار قلب و انجام دوره ای آزمایشات به بیماران قلبی ارائه می دهد.

وی تاکید کرد: در صورت لزوم بیماران قلبی به پزشک متخصص ارجاع داده می شود.

https://ipna.news/153013کپی شد!