مردم منتظر آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آباد هستند

 دکتر مجتبی بخشی‌پور گفت: با اعلام موافقت نهایی شورای اقتصاد، مردم منتظر آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آباد هستند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،نماینده منتخب مردم اسلام آبادغرب و دالاهو  اظهار داشت: با توجه به آمار بالای بیکاری منطقه، اجرای پتروشیمی اسلام آبادغرب یکی از مطالبات جدی و قدیمی استان کرمانشاه و به ویژه اسلام‌ آبادغرب است.

بخشی پور ادامه داد: این پروژه که در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب واقع شده است، قرار بود سال ها پیش کلنگ زنی شود، اما متاسفانه با تأخیر مواجه شد که یکی از عمده ترین دلایل آن، تحریم ها و عدم سرمایه کافی سرمایه گذاران بود.

وی افزود: از حدود یک سال قبل با پیگیری های مدیریت ارشد استان از طریق وزارت نفت و همچنین موافقت مهندس زنگنه، شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی کشور که زیرمجموعه وزارت نفت است، به عنوان سرمایه گذار به این پروژه ورود کرد.

بخشی پور یادآور شد: از ویژگی‌های خاص این پتروشیمی که برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود، طراحی و نحوه ساخت آن می‌باشد که کاملاً ایرانی بوده و ارزش افزوده بالایی نیز دارد.

وی ادامه داد: روند کار این پروژه به این صورت بود که ابتدا موافقت وزارت نفت کسب شد و سپس جانمایی زمین و زیرساخت های لازم و عقد قراردادهایی از جمله آب، برق، گاز و… انجام شد و در مرحله آخر نیازمند مصوبه شورای اقتصاد بود که پس از کش و قوس زیاد، هفته گذشته با رایزنی های که انجام گرفت، خوشبختانه موافقت های نهایی کسب شد و مانع نهایی نیز برطرف گردید.

نماینده منتخب مردم اسلام آبادغرب و دالاهو همچنین عنوان کرد: در مصوبه شورای اقتصاد، این پروژه بیش ۷ هزار میلیارد تومان ارزش سرمایه گذاری دارد که با توجه به نوسانات ارزی، احتمال افزایش این مبلغ نیز وجود دارد.

بخشی پور یادآور شد: لازم به ذکر است اشتغالزایی پتروشیمی اسلام آبادغرب در دو بخش دوره ساخت و دوره بهره‌برداری می باشد، که یقینا با کلنگ زنی این پتروشیمی، بعنوان یک‌ پروژه ارزشمند، می‌تواند بخشی از بیکاری شهرستان را جبران کند. اولویت اصلی نیز جذب تمام نیروهای بومی در هر دو بخش ساخت و ‌بهره برداری با جوانان بیکار اسلام آبادغرب و دالاهو است.

وی افزود: امید‌وارم استارت پتروشیمی آغاز تحولات مثبتی در حوزه اقتصادی منطقه باشد که بتوانیم با همدلی و پیگیری مجدانه در مسیر کاهش آمار بیکاری و‌ استفاده بهینه از پتانسیل‌های ویژه این دیار برای بهبود معیشت جامعه قرار بگیریم.

https://ipna.news/152945کپی شد!