ارائه ۳ هزار خدمت اورژانس به بیماران پلی کلینیک تخصصی شاهین شهر از ابتدای سال تاکنون

از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار به اورژانس مراجعه و ۱۶ هزار خدمت به آنها ارائه کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، اورژانس و فوریت های پزشکی یکی از بخش های مهم از زنجیره درمان در مراکز سلامت خانواده و کار می باشد که خدمات اولیه و فوری درمانی آنان نقش حیاتی در بهبود و ضعیت بیماران دارد. به مناسبت ۲۶ شهریور ماه روز اورژانس و فوریت های پزشکی با سرکار خانم الهام صهبانی سرپرست پرستاری و اورژانس پلی کلینیک تخصصی شاهین شهر گفتگو کردیم که در ادامه نظر شما را به آن جلب می کنیم.

خانم صهبانی در ابتدای گفتگو این روز را به تمام همکاران گرانقدر و سخت کوش خود در این بخش حیاتی در کشور و همچنین سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد این شرایط کرونایی را همگی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی چه برای خود و چه برای بیماران پشت سر گذاشته و با سلامت به زندگی عادی خود برگردند.

وی با بیان اینکه ار ابتدای شیوع کرونا تاکنون تریاژ و بستری سرپایی این بیماران تا پایدار شدن وضعیت آنان و در صورت لزوم ارجاع به مراکز معین به عهده اورژانس بوده گفت: تاکنون تعداد ۷۴۹ نفر بیمار قطعی و مشکوک به کرونا در مرکز ما پذیرش شدند و تلاش همکاران بر این بوده ضمن ایجاد آرامش به این بیماران ،سعی نمایند آموزش های لازم و ضروری را نیز چهره به چهره به آنها انتقال دهند .

سرپرست پرستاری شاهین شهر در ادامه اظهار داشت جمعیت تحت پوشش این مرکز اعم از شاغل و بازنشسته حدود ۱۱ هزار نفر می باشد که از ابتدای سال تاکنون۱۳۴۵۶ نفر به اورژانس مراجعه و ۱۵۴۸۳ تعداد خدمت دریافت نمودند که از این تعداد حدود ۳ هزار خدمت مربوط به بیماران اورژانس بوده است.نامبرده اضافه کرد حدود ۱۶۰۰ نفر در این مدت بستری موقت داشته ایم.

ایشان با اشاره به فضای فیزیکی مناسب با ده تخت بستری و چهار تخت سرپایی در شاهین شهر افزود: ماهانه متوسط ۳۰۰۰ خدمت در اورژانس به مراجعین ارائه می گردد که علاوه بر ارائه خدمات اورژانسی به مصدومین، بیماران قلبی ، تنفسی، تصادفات و غیره ؛ شامل خدمات سرپایی مانند سرم تراپی ، تزریقات، پانسمان بخیه زدن ، مراقبت های اولیه و خدمات بستری نیز میباشد.

این پرستار مسئول در پایان اظهار امیدواری کرد که به یاری خداوند شاهد کاسته شدن حوادث و اتفاقاتی که سلامت روحی ، جسمی و اجتماعی و از همه مهمتر جان هم وطنانمان را تهدید می کند باشیم ، از همگان درخواست

https://ipna.news/152812کپی شد!