هزار و پانصد مورد خدمات روانشناختی در مرکز مشاوره نفت اصفهان

از ابتدای سال تاکنون هزار و پانصد مورد خدمات روانشناختی در مرکز مشاوره نفت اصفهان به جمعیت تحت پوشش ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،  اولین مرکز مشاوره سلامت روان صنعت نفت به منظور توجه به سلامت روان در کنار سلامت جسمی ، سال ۱۳۸۰ در اصفهان راه اندازی و از آن زمان تا کنون خدمات ارزنده ای را به جمعیت تحت پوشش ارائه کرده است. این مرکز در شهریور ماه سال ۱۳۹۷ جهت دسترسی آسان مراجعین به انواع تخصص ها در صورت لزوم به پلی کلینیک تخصصی توحید نقل مکان نمود. لذا به منظور آگاهی از وضعیت و فعالیت های این مرکز با دکتر حبیب ا.. مختاری رئیس پلی کلینیک توحید گفتگویی انجام گرفت که در ادامه ماحصل آن به شرح می باشد.

مختاری در ابتدای صحبت خود گقت: عمدتاً خدمات مرکز سلامت روان متنوع هستند که برخی خدمات تخصصی مشاوره ای از قبیل مشاوره های خانواده،زوج درمان ،مددکاری، اعتیاد، کودک و نوجوان،تحصیلی و مشاوره شغلی توسط کارشناسان مجرب مرکز ارائه می گردد.

ایشان با بیان این مطلب که مرکز مشاوره یک پشتوانه قوی برای کلینیک های خانواده می باشد گفت : کارشناسان مرکز مشاوره در تمامی پنج مرکز سلامت خانواده مشغول ارائه خدمات می باشنند و از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۵۰۰مورد به جمعیت تحت پوشش این مراکز خدمت ارائه شده است.

نامبرده ادامه داد: بخشی از مراجعین این مرکز در غربالگری های انجام گرفته در این کلینیک های پزشکی خانواده شناسایی می شوند و سپس به مرکز یا متخصصین اعصاب وروان معرفی می گردند.

وی افزود در شش ماه اول سال جاری حدود ۱۰۰۰نغر به مرکز توحید مراجعه داشته اند که به ترتیب مشکلات خانوادگی ،مشکلات روانشناختی و مشکلات کودک ونوجوان از فراوانی بیشتری برخوردار بودند که با مشورت متخصصین این مرکز در صدد برنامه ریزی مداخلاتی موثر برای کاهش آن می باشیم .

رئیس پلی کلینیک توحید با گفتن این مطلب که با شروع بیماری کرونا و همه گیری این بیماری به منظور کنترل و پیشگیری آن از فروردین امسال به مدت سه ماه ۲۲۰موردحدمات مشاوره ای به صورت تلفنی به جمعیت تحت پوشش ارائه گردید و سپس از اول تیر ماه مجدداً فعالیت خود را به صورت حضوری از سر گرفت.

این مقام مسئول در پایان با اشاره با به اینکه در مرکز توحید و در طول هفته یازده کارشناس به فعالیت مشغول هستند اضافه کرد: مهمترین هدف از ارائه خدمات فوق تقویت مهارتهای فردی مانند تقویت عزت نفس و افزایش اعتماد به نفش و همچنین تقویت مهارت های زندگی به ویژه در زندگی شخصی افراد می باشد و اظهار امیدواری کرد : تمام کارکنان زندگی همراه با آرامش داشته و همواره از استرس و ناامیدی به دور باشند تا بتوانند به عنوان نیروی انسانی کارآمد در صنعت بزرگ نفت مثمر ثمر باشند.

https://ipna.news/152810کپی شد!