خبرهای خوب از آناهیتا، پتروشیمی چهارم و اسیدسیتریک در راه است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از به سرانجام رسیدن چند پروژه مهم اقتصادی استان از جمله پتروپالایش آناهیتا، پتروشیمی اسلام آبادغرب و قوطی سازی زمزم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این پروژه‌ها به آروزی دیرین مردم تبدیل شده بود.

 

هدایت حاتمی در جلسه امروز (۲۵ شهریور) کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با اشاره به خبرهای خوب اقصادی که برای کرمانشاه در راه است و زحمات زیادی که برای تحقق چندین پروژه مهم استان کشیده شده، افزود: به زودی بسیاری از این پروژه‌ها که آرزوی دیرین مردم بودند به سرانجام می‌رسد و تحرک اقتصادی و اجتماعی خوبی در استان ایجاد خواهد کرد.

وی از آغاز عملیات اجرایی پتروپالایش آناهیتا در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: این پروژه با سرمایه‌گذاری عظیم سه تا چهار میلیارد دلار در آینده نزدیک آغاز به ساخت خواهد شد و اکنون در مرحله تعیین تکلیف زمین تجهیز کارگاه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه همچنین از اخذ مصوبه شورای عالی اقتصاد برای پروژه پتروشیمی اسلام آبادغرب طی روزهای گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: منتظر هستیم رئیس جمهور و وزیر نفت برای کلنگ‌زنی رسمی این پروژه به ما وقت بدهند.

حاتمی با بیان اینکه بخشی از کارهای اجرایی این پروژه از چندی قبل آغاز شده، یادآور شد: مسائل این پتروشیمی از بعد ملی و بین‌المللی به هم گره خورده بود که اکنون شاهد حل و فصل آنها هستیم.

وی سرمایه‌گذاری پتروشیمی اسلام آبادغرب را نیز حدود ۶۲۰ میلیون دلار برآورد کرد و ادامه داد: آغاز رسمی این پتروشیمی رونق اقتصادی را خصوصا برای مناطق غربی استان به همراه خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه همچنین از برنامه‌ریزی برای احداث باغستان سه هزار هکتاری در منطقه قصرشیرین هم یاد کرد و گفت: این پروژه نیز در مراحل نهایی کار است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

بهره‌برداری از قوطی‌سازی زمزم ظرف ۴۰ روز آینده

حاتمی با بیان اینکه در کنار پروژه‌های عظیم اقتصادی، به پروژه های متوسط و کوچک  نیز توجه ویژه شده، یادآور شد: قوطی سازی بزرگ زمزم با سرمایه‌گذاری نزدیک به هزار میلیارد تومان ظرف ۴۰ روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و امیدواریم تا خرداد ماه آینده شاهد بهره‌برداری از کارخانه بیواتانول نیز باشیم.

وی تاکید کرد: پروژه بیوایمپلنت نیز نهایی شده و عملیات اجرایی آن تقریبا به اتمام رسیده است.

به گفته این مسئول، کارخانه اسیدسیتریک هم تا یک ماه آینده با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوباره فعالیت خود را از سر خواهد گرفت و کاغذ غرب نیز به زودی تعیین تکلیف می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه  اظهار کرد: بعد از پیگیری‌های چند ساله بلاخره سرمایه‌گذاری در تله‌کابین کرمانشاه نهایی شد و در کنار آن پیگیر آغاز عملیات اجرایی شهرک ضایعات کرمانشاه نیز هستیم که همه این موارد تحول قابل توجه در پروژه‌های عمران شهری ایجاد می‌کند.

حاتمی تجهیز حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم‌های آبیاری مدرن را نیز از دیگر خبرهای خوب اقتصادی کرمانشاه دانست.

وی افزود: در کنار همه این موارد از اجرای پروژه‌های خرد و طرح‌های مشاغل خانگی نیز غافل نیستیم و امیدواریم تاثیر همه این برنامه‌های خوب اقتصادی را در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در کرمانشاه ببینیم.

بهبود فضای کسب و کار را جدی دنبال می‌کنیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه هدف از همه این برنامه‌ها ایجاد شغل در استان و کاهش نرخ بیکاری است، یادآور شد: در کنار همه این موارد از جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید نیز در استان غافل نیستیم.

حاتمی از پیگیری جدی نزدیک به دو هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی در استان هم خبر داد و اظهار کرد: تمام سرمایه‌گذارانی که بخواهند در کرمانشاه پای کار بیایند را با جدیت حمایت خواهیم کرد.

وی بهبود فضای کسب و کار را لازمه جذب سرمایه‌گذاران دانست که باید در استان جدی گرفته شود و افزود: برای این منظور نیازمند اصلاح روندها و رفتارها هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه کوتاه شدن فراینده پاسخ به استعلامات را ضروری دانست و عنوان کرد: حتی اگر به دلیل برخی از محدودیت‌ها پاسخ ما به یک درخواست سرمایه‌گذاری منفی است، باید ظرف مدت کمتر از دو هفته این پاسخ را به اطلاع متقاضی برسانیم.

وی خواستار تقویت عملکرد سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان شد و افزود: باید فرآیند کنترل پروژه‌های اقتصادی و عمرانی نیز به این سامانه اضافه شود.

حاتمی از شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان نیز درخواست کرد گیر و دارهایی که در روندهای سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد را برسی و منعکس کند.

https://ipna.news/152744کپی شد!
منبع