عملکرد واحد دارویی سازمان ، مطلوب است

نواقص و مشکلاتی در سالهای گذشته بود که خوشبختانه با حسن توجه و عملکرد امور دارویی در کل مناطق برطرف شده است، این حوزه بعنوان پشتیبان واحد های درمانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ حبیب اله سمیع بهداشت و درمان صنعت نفت تهران  گفت : نواقص و مشکلاتی در سالهای گذشته بود که خوشبختانه با حسن توجه و عملکرد امور دارویی در کل مناطق برطرف شده است، این حوزه بعنوان پشتیبان واحد های درمانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به سیستم خرید متمرکز دارویی گفت: با سیستم خرید متمرکز دارویی توانستیم در کل هزینه‌های دارویی سازمان صرفه‌جویی کنیم، این روند سبب ارائه تخفیف حداکثری ازسوی شرکت‌های طرف قرارداد است .

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ادامه داد : در سال گذشته ۱۶۱ میلیارد تومان دارو به شکل متمرکز خریداری و در مناطق توزیع شد، و موجب ارائه تخفیف ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی از سوی شرکت های دارویی شد.

سمیع یکی دیگر از اقدامات مناسب در حوزه امور دارویی را نظارت بر انبار دارویی در مناطق عنوان کرد و گفت : خوشبختانه وضع بیمارستان‌های تحت پوشش این سازمان در زمینه تهیه دارو در اپیدمی کرونا ویروس مطلوب بوده، در حال حاضر داروهایی که مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته اند به میزان کافی برای درمان بیماران کرونایی تهیه شده و با استفاده این داروها نتایج خوبی حاصل شده است.

گفتنی است در این جلسه مدیرعامل سازمان با اهدا لوح از داروسازان نمونه سازمان تقدیر کرد.

https://ipna.news/152490کپی شد!