زورآزمایی قدرت مسوولان با پتروشیمی گلستان/ وعده به سهامداران ۱۵ ساله شد

بزرگترین و پرسروصداترین پروژه صنعتی در استان گلستان در زورآزمایی ۱۵ ساله با مسوولان همچنان بلاتکلیف است، وعده‌هایی که برای به ثمر نشستن؛ عمر چهار دولت را به خود دید و ۹۴ هزار سهامدار را چشم‌انتظار گذاشت.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،هفته دولت که به نام شهیدان رجایی و باهنر نامگذاری شده فرصتی فراهم کرد تا خبرنگاران و مقام عالی دولت در استان گردهم جمع شوند و کارنامه عملکرد دستگاه‌های اجرایی از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی شود یکی از سوالات تکراری در نشست‌های خبری با استاندار همین موضوع بلاتکلیفی پتروشیمی گلستان است که ۱۵ سال با وعده‌های شیرین و امیدوارکننده تسلی‌بخش ۹۴ هزار سهامدار شده است، و این بار هادی حق‌شناس استاندار گلستان خط سیر حرکت این پروژه صنعتی در استان را مشخص کرد تا بار دیگر بارقه‌های امید در دل مردم زنده شود.

استاندار گلستان به سهامداران پروژه پتروشیمی در استان گلستان وعده داد گویا گره اصلی این پروژه باز شده است اما کدام گره؛ همچنان برای اینکه مردم سورپرایز شوند مخفی ماند تا این خبر با گذراندن پله‌های صعود از مرز سقوط رهایی یافته و گل لبخند را مهمان مردم استان گلستان کند.

هادی حق‌شناس در سالن جلسات استانداری گلستان که روز گذشته در آستانه هفته دولت به سالن شهید رجایی مزین شد این قول را به مردم استان داد تا در اجرای طرح‌های اولویت‌دار همچنان مصمم و پیگیر باشد و تا حصول نتیجه دست از تلاش بر ندارد حکایت شیرین پتروشیمی گلستان آنجاست که قرار شد در ماه‌های آینده این پروژه صنعتی وارد فاز جدیدی شود.

پروژه‌ای که قرار بود روزی در قامت «عسلویه» دیگری قد علم کند و از سال ۱۳۸۴ مصوبه هیئت وزیران را گرفت و در سال ۱۳۸۵ کلنگ احداث آن به زمین زده شد و مشارکت زیادی از سهامداران را در پی داشت، حالا بعد از گذشت سال‌ها و در وضعیت بد اقتصاد کشور می‌تواند با پیشرفت مثبت و اقدام عاجل تصمیم‌گیران بارقه امید را در دل مردم این دیار زنده کند.

هفته دولت یادآور روزهای خوش خدمت است که مدیران و مردم از آن به نیکی یاد می‌کنند و بر این عقیده اعتقاد راسخ دارند که خدمات ماندگار هیچگاه از خاطره ملت پاک نمی‌شود؛ امید است مسوولان استان گلستان با اولویت قرار دادن مشی شهیدان رجایی و باهنر اقدامات خوبی را از خود به یادگار بگذارند و در به ثمر نشاندن این پروژه صنعتی گام‌های محکم بردارند.

استانی که مردم آن از نظر درآمد سرانه، اشتغال، معیشت وضعیت چندان خوبی ندارند با اجرای این پروژه صنعتی حتما به بخشی از آمال و آرزوهای خود خواهند رسید که تحقق این رویای چند ساله همت جهادی مسوولان را می‌طلبد.

این پروژه صنعتی که به گفته مسوولان زمینه اشتغال ۳۲ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم را می‌تواند ایجاد کند به عنوان یک صنعت سودده، قدرت اشتغالزایی بالایی دارد و به عنوان یکی از ۹۰ پروژه پروژه اولویت‌دار وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

حالا بعد از ۱۵ سال وعده و وعید مردم استان از مسوولان انتظار دارند که در صنعتی شدن استان گام‌های بزرگ‌تری بردارند تا در سالی که به عنوان «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برداشته شده شاهد یک اتفاق خوشایند در حوزه صنعت استان باشیم یقینا حرکت‌های کم جان و لاک‌پشتی زیبنده اقدامات مسوولان نیست.

اگر وعده‌های مسوولان در ثمر نشستن پروژه‌های مشارکتی رنگ تحقق به خود نگیرد اعتماد مردم دچار خدشه خواهد شد و رونق اقتصادی و جهش تولید با مشکل مواجه می‌شود.

کلنگ بزرگترین پروژه صنعتی در استان گلستان با هدف تولید سالانه ۶۷۷ هزار تن آمونیاک و یک هزار و ۷۳ تن کود اوره به زمین زده شد، پتروشیمی گلستان به پشتوانه مشارکت بخش خصوصی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی قدعلم کرد تا شاید روزی حلاوت بهره‌برداری آن کام مردم را شیرین کند.

https://ipna.news/152326کپی شد!