کاهش حدود ۲۷ درصدی صادرات پتروشیمی سنگاپور

صادرات محصولات پتروشیمی سنگاپور در ماه ژوئیه ۲۰۲۰ نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۱۹ حدود ۲۷ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،آمارهای موسسه دولتی اینترپرایز سنگاپور حکایت از این دارد که صادرات محصولات پتروشیمی سنگاپور در ماه ژوئیه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶.۸ درصد کاهش یافت، اما مجموع صادرات غیرنفتی سنگاپور در دوره مورد بررسی به دنبال تقویت عرضه کالاهای الکترونیکی و دارویی با افزایش روبه‌رو بوده است.

کاهش صادرات محصولات پتروشیمی سنگاپور در ماه ژوئیه برای بیست و سومین ماه پیاپی رخ می‌دهد.

آمارهای موسسه دولتی اینترپرایز سنگاپور نشان داد که صادرات غیرنفتی سنگاپور در ژوئیه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال ۶ درصد افزایش یافته است، در حالی که روند افزایش در مقایسه با رشد ۱۳.۹ درصدی ماه گذشته میلادی (ژوئن ۲۰۲۰) کند شده است.

صادرات غیرنفتی سنگاپور به آمریکا و کره جنوبی در ماه ژوئیه امسال با افزایش روبه‌رو بوده است در حالی که به مقاصد چین، تایلند و اندونزی سقوط کرد. صادرات محصولات دارویی نیز در ماه ژوئیه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال با ۱۵.۵ درصد افزایش همراه بوده است، در حالی که این مقدار در مقایسه با ماه ژوئن ۲۰۲۰، ۳۰.۸ درصد افت نشان می‌دهد.

مجموع صادرات کالاهای غیر الکترونیکی که شامل پتروشیمی و محصولات دارویی می‌شود، در ماه ژوئیه با ۶ درصد افزایش همراه بوده است.

صادرات کالاهای الکترونیکی سنگاپور در ماه ژوئیه امسال نسبت به پارسال ۲.۸ درصد افزایش یافته است و این روند نسبت به رشد ۲۲.۲ درصدی ماه ژوئن کند شده است.

براساس تازه‌ترین آمارها، صادرات غیرنفتی سنگاپور در نیمه نخست امسال نسبت به دوره مشابه پارسال با ۶ درصد افزایش همراه بوده است.

بانک آسیایی یونایتد اورسیز بانک- یو‌او‌بی (UOB) در گزارش تحقیقات بازار و اقتصاد جهانی خود آورده بود که با غلبه بر موانع ناشی از شیوع ویروس کووید-۱۹ (کرونا) در سراسر مناطقی که شریکان تجاری سنگاپور در آن واقع شده‌اند، امیدواریم صادرات غیرنفتی سنگاپور امسال با رشدی مثبت همراه شود.

موسسه ژاپنی «نامورا گلوبال مارکتس ریسرچ» در یادداشتی اعلام کرده بود که انتظار داریم که روند رشد صادرات غیرنفتی در نیمه دوم امسال در پی ظهور نشانه‌هایی از احتمال رسیدن صادرات آسیا به پایین‌ترین سطح در سه ماه دوم، بهبود یابد، اگرچه فکر می‌کنیم روند بهبود تدریجی خواهد بود.

 

https://ipna.news/152321کپی شد!
منبع