بخش عمده‌ نیاز صنایع پایین‌دستی پتروشیمی تأمین می‌شود

معاون مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی را مکمل ادامه توسعه این صنعت دانست و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها بخش عمده‌ای از نیاز صنایع پایین‌دستی در کشور برآورده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ حسن عباس‌زاده درباره طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی اظهار کرد: این طرح‌ها مکمل ادامه توسعه کل صنعت هستند و اهداف طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی به‌طور کامل تدوین و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده تأمین نیاز صنایع داخلی (پایین‌دستی) است که با بهره‌برداری از طرح‌های پیشران بخش عمده‌ای از نیازهای کشور برآورده می‌شود.

معاون مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: توسعه زنجیره ارزش، کاهش خام‌فروشی، ارزش افزوده بیشتر با جدیت پیگیری می‌شود و امید است با کمک دولت و مجلس و همکاری هلدینگ‌های پتروشیمی بتوانیم اهداف پیش‌بینی‌شده را محقق کنیم.

عباس‌زاده درباره نحوه همکاری هلدینگ‌های پتروشیمی در طرح‌های جهش سوم و پیشران صنعت گفت: هلدینگ‌های پتروشیمی نقش کلیدی و تعیین‌کننده‌ای در طرح‌های توسعه‌ای صنعت ایفا می‌کنند، این شرکت‌ها بخشی از درآمد خود را در طرح‌های توسعه‌ای در مسیر تحقق زنجیره ارزش سرمایه‌گذاری و بعضی از آنها نیز طرح‌های جدید تعریف کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در طرح‌های پشیران، هلدینگ نفت و گاز پارسیان یک طرح MTP تعریف کرده، هلدینگ پتروفرهنگ قرار است طرحی مشابه را اجرا کند و هلدینگ خلیج فارس نیز به دنبال ساخت یک طرح PDH است؛ البته طرح‌هایی که اشاره شد افزون بر طرح‌های از پیش برنامه‌ریزی شده ازسوی این هلدینگ‌هاست.

معاون مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه تکمیل زنجیره ارزش و کاهش خام‌فروشی یکی از برنامه‌های کلان صنعت پتروشیمی است و همسو با این اهداف در جهش دوم و سوم صنعت اقدام‌هایی مؤثر در حال اجراست، تصریح کرد: تولید محصولات جدید و راهبردی با هدف تأمین نیاز داخل و نیز صادرات هدف‌گذاری شده است و در آینده ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران رشدی قابل توجه را ثبت می‌کند.

https://ipna.news/152263کپی شد!
منبع