پاسخ مدیرعامل سازمان به خبر قطع خدمات درمانی خارج از ماهشهر

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به خبر منتشر شده در شبکه های مجازی مبنی بر قطع خدمات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به پتروشیمی های ماشهر خارج از منطقه پاسخ داد .

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ حبیب اله سمیع مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به قرارداد فی مابین همه شرکت های پتروشیمی با سازمان شبیه به همه شرکت های خصوصی و دولتی با پرداخت ۱۴ درصد از حقوق و مزایای ثابت کارکنان برای دریافت خدمات درمانی از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت :۱۳ پتروشیمی در منطقه ماهشهر وجود دارد که در زیر پوشش شرکت طب و صنعت ماهشهر قرارداد متمرکز با سازمان دارند .

وی افزود : تمامی شرکت ها قرارداد ۲ ساله با سازمان دارند اما شرکت طب و صنعت ماهشهر پس از تاخیر ۴ ماه ابتدای امسال و در نهایت با اصرار و پیگیری های سازمان قرارداد ۶ ماهه تا پایان شهریورماه امسال را امضاء کرد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اظهار داشت : در قرارداد فی مابین ۷۰ درصد سرانه به هزینه های بیمارستان و ۳۰ درصد به سازمان برای دریافت خدمات خارج از ماهشهر پرداخت می شود که دفترچه بهداشت و درمان صنعت نفت در اختیار کارکنان و خانواده هایشان قرارگیرد و باتوجه به عدم پرداخت ۳۰ درصد خدمات خارج از ماهشهر علیرغم اخطار و تذکر های متعدد قطع شد که نهایتا قرار داد امضا و بخش دیگری از مطالبات سازمان پرداخت شد.

وی بیان داشت : پرسنل فهیم پتروشیمی ؛ سرانه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت حقوق غیر نقدی پرسنل است و مدیران شرکت برای جلوگیری از قطع خدمات ، سرانه را می بایست ابتدای هرماه پرداخت نمایند.

سمیع ادامه داد: شرکت طب و صنعت ماهشهر در قرارداد سال گذشته از تاریخ ۱ فروردین ماه ۱۳۹۸ تا آذر ماه هیچ مبلغی بابت ۳۰ درصد سرانه به سازمان پرداخت نکرد و همچنان باتوجه به حسن نیت سازمان خدمات ادامه یافت .

وی تصریح کرد: در آذرماه متاسفانه با مکاتبات انجام گرفته پرداختی صورت نگرفت و سازمان مجبور به قطع ارائه خدمات شد تا اینکه بخشی ازمبالغ به سازمان پرداخت و ارائه خدمات دوباره از سر گرفته شد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به اینکه شرکت طب و صنعت ماهشهر تا تیرماه امسال با سازمان هیچ قراردادی امضاء نکرد ، سازمان با حسن نیت خدمات را تا پایان تیرماه ادامه داد ، گفت : باید قرارداد در دی یا بهمن ماه سال گذشته نهایی می شد و کلیه مطالبات سال ۹۸ و سه ماهه سال ۹۹ تا پایان تیرماه تسویه می گردید که متاسفانه با توجه به مهلت ارائه شده تا ۲۰ مرداد ماه پرداختی صورت نگرفت لذا سازمان در نهایت علی رغم میل باطنی در روز چهارشنبه ۲۲ مردادماه خدمات را قطع کرد.

سمیع به قرارداد کارکنان پیمانکاری و پرداخت سرانه درمان توسط شرکت ها به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود:درصورتی که سرانه سازمان تامین اجتماعی توسط شرکت ها برای دریافت خدمات درمانی پرداخت نشود امکان تمدید دفترچه حتی برای یک روز وجود ندارد ولی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با حسن نیت در مقاطع مختلف خدمات را ادامه داده است.

وی با اشاره صحبت های مهندس رستمی مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام (ره) در خصوص وضعیت مبارزه با بیماری کووید ۱۹ گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور ، سازمان برای کنترل و درمان این بیماری برای کارکنان ، بازنشستگان و مردم بومی منطقه خدمات بهداشتی و درمانی در سطح بالایی ارائه کرده است و امروز نیاز به حمایت همه شرکت های نفتی از جمله پتروشیمی ها را دارد چرا که هزینه های زیادی برای خرید تجهیزات پزشکی و دارو برای درمان و مبارزه با بیماری کووید ۱۹ به سازمان تحمیل شده است و شرکت ها در جهت حمایت از سازمان حداقل سرانه خود را به موقع پرداخت نمایند.

مدیرعامل سازمان خاطر نشان کرد : در منطقه ماهشهر پرسنل زحمتکش و خدوم سازمان خدمات شایسته ایی را به بیماران کرونایی ارائه کرده اند و بیان اینکه سازمان هیچ کمکی در ماهشهر برای مبارزه با بیماری کووید ۱۹ انجام نداده ، قدری دور از عدل و انصاف است چرا که یکی از شهدای سلامت را در همین منطقه تقدیم ملت شریف ایران کرده و تعدادی از پزشکان و کادر درمان در جریان خدمت رسانی به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

حبیب اله سمیع در پایان از حمایت های شورای راهبردی پتروشیمی منطقه ماهشهر برای تامین منابع مالی به بیمارستان ماهشهر در جهت مبارزه با اپیدمی کرونا ویروس تقدیر و تشکر کرد.

https://ipna.news/152251کپی شد!