افتتاح پتروشیمی‌های کیمیای پارس خاورمیانه و متانول کاوه در منطقه ویژه پارس

با افتتاح این طرح‌ها در مجموع سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید متانول کشور افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- ظهر امروز پنج شنبه ۱۶ مرداد ماه، با حضور ریاست جمهور و وزیر نفت( به صورت ویدئو کنفرانس)، ایرج خرمدل،مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس، یوسفی فرماندار عسلویه و جمعی از مسئولان صنعت پتروشیمی، سه طرح بزرگ پتروشیمی در کشور افتتاح شد که دو طرح پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه و متانول کاوه در منطقه ویژه پارس قرار دارند.
پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه در عسلویه با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری و با دریافت ۴.۵ میلیون متر مکعب خوراک گاز، ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن متانول تولید خواهد کرد و برای ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
کلنگ این واحد تولیدی که مالک بخش اعظم سهام آن صندوق ذخیره فرهنگیان است از سال ۹۵ در عسلویه به زمین زده شد و در کمتر از ۴ سال به بهره برداری رسید و در این بین ۱۴ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه برای به تولید رساندن آن انجام شده است.
متانول کاوه نیز به عنوان بزرگترین متانول جهان با سرمایه‌گذاری ۹۵۰ میلیون دلاری بخش خصوصی در شهرستان دیر قرار دارد که ظرفیت تولید ۲ میلیون تن متانول در سال را دارا است.
دارا بودن اسکله اختصاصی و پیش بینی شدن تکیمل فازهای جانبی از ویژگی‌های منحصر به فرد این واحد پتروشیمی است که ۶۰ درصد نیروهای آن از کارکنان بومی استان بوشهر هستند.
https://ipna.news/152115کپی شد!