خبرهای خوب رییس جمهور در مورد پتروشیمی/ هدیه ای برای خبرنگاران

روحانی گفت: قوای کشور، نیروهای مسلح و مردم در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی، شاهد یک وحدت و اتحاد هستند و در تقویت این وحدت و اتحاد، رسانه ها و خبرنگاران می توانند بسیار نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛رئیس جمهور افتتاح سه طرح مهم ملی و زیربنایی در حوزه نفت و پتروشیمی به ارزش حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار را گامی ارزنده در مسیر توسعه و آبادانی کشور برشمرد و تاکید کرد که روند افتتاح طرحهای عظیم ملی، عمرانی، تولیدی و زیربنایی در کشور به رغم شرایط سخت تحمیلی دشمنان، با شتاب ادامه می یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های متانول کاوه و پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه در استان بوشهر و پروژه تولید کاتالیست در استان لرستان که زمینه اشتغال پایدار ۲ هزار و ۱۱۰ نفر را فراهم کرد، گفت: شرکت های دانش بنیان امروز در همه زمینه ها فعال هستند و ثمره این تلاش ها رساندن کشور به خودکفایی در بسیاری از این زمینه ها است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه “پیوسته گفته ایم می خواهیم از صادرات نفت خام فاصله گرفته و آن را پس از تبدیل به فرآورده های باارزش، صادر کنیم”، اظهارداشت: در پتروشیمی شاهد یک تحول بزرگ هستیم به گونه ای که در سال ۷۶ ارزش تولیدات این بخش یک میلیارد دلار بود که این رقم در ابتدای دولت تدبیر و امید به حدود ۱۱ میلیارد دلار رسید و در این دوره، این رقم با یک جهش بزرگ دو برابر شده است.

دکتر روحانی با اشاره به افتتاح ۱۷ طرح پتروشیمی در کشور تا پایان امسال گفت: همزمان با جهش دوم در عرصه صنعت پتروشیمی، سرمایه گذاری های لازم برای جهش سوم پتروشیمی در سال  ۱۴۰۴ انجام شده که می تواند مجموع ارزش تولیدات این بخش را به رقم ۳۷ میلیارد دلار برساند که این یک تحول بزرگ در کشور خواهد بود.

رئیس جمهور از تلاش همه مهندسان، تلاشگران و سرمایه گذاران در بخش پتروشیمی قدردانی کرد.

دکتر روحانی در ادامه با تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران کشور گفت: خبرنگاران نقش مهمی در آگاهی دادن و هوشیاری مردم در بحث کرونا و ایجاد نشاط در بین مردم دارند.

رئیس جمهور ایجاد امید، اعتماد و نشاط در جامعه و تقویت سرمایه اجتماعی را رسالت سنگین رسانه های همگانی برشمرد و اظهارداشت: روزهای سختی را می گذرانیم. در کنار کرونا، تحریم، تحریف و تهدید، دشمنانی داریم که در رسانه های بیگانه می خواهند مردم را دلسرد کنند اما در برابر همه اینها امید، اعتماد، ایمان، تلاش، وحدت و هماهنگی داریم.

دکتر روحانی گفت: قوای کشور، نیروهای مسلح و مردم در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی، شاهد یک وحدت و اتحاد هستند و در تقویت این وحدت و اتحاد، رسانه ها و خبرنگاران می توانند بسیار نقش آفرین باشند.

رئیس جمهور افزود: به وزیر ارتباطات دستور می دهم امسال هم به مناسبت روز خبرنگار، اینترنت رایگان در اختیار خبرنگاران گذاشته شوند

متن کامل سخنان دکتر روحانی بزودی منتشر می شود…

https://ipna.news/152093کپی شد!